Romance of the Three Kingdoms 8 Remake - opis gry
Romance of the Three Kingdoms 8 Remake to gra strategiczna wyprodukowana i wydana przez Koei Tecmo. Tytuł ukazał się na PC, PS4, PS5 i Nintendo Switch.
Rozgrywka - Romance of the Three Kingdoms 8 Remake
Główne założenia ósmej części Romance of the Three Kingdoms nie uległy zmianie względem poprzedników (i następców). Akcja rozgrywa się w starożytnych Chinach. Kraj jest podzielony, a trzy tytułowe królestwa walczą o dominację. My wchodzimy tu w buty lokalnego wodza, który próbuje zjednoczyć kraj pod swoim panowaniem. Podczas rozgrywki mamy do czynienia z rozmaitymi scenariuszami/sytuacjami, zarówno tymi znanymi z prawdziwej historii, jak i czysto fikcyjnymi. Słowem, możemy iść drogą znaną z podręczników albo stworzyć alternatywną rzeczywistość.
Lwia część rozgrywki w Romance of the Three Kingdoms 8 Remake polega na przeglądaniu tabelek, wyborze, który aspekt miasta rozwiniemy, czytanie dialogów w statycznych scenkach i rozwój wybranego przez nas generała. W przeciwieństwie do innych odsłon tutaj możemy rozgrywać scenariusz postacią nienależącą do żadnej frakcji.
Czas w tej odsłonie liczony jest miesięcznych turach (w przeciwieństwie na przykład do RotTK VII, gdzie upływ liczony był w czasie rzeczywistym), gdzie co kwartał zwoływane jest posiedzenie generałów, w trakcie którego możemy zatrudniać dodatkowych oficerów, nawiązywać relacje dyplomatyczne, szpiegować i sabotować wrogów zarządzać podbitymi prowincjami (choć opcje są mocno ograniczone). Jest to także jedyny moment, w którym możemy przydzielić oficerów do gałęzi rozwoju zarządzanego przez nas miasta oraz wyruszyć armią, w celu zaatakowania innego rejonu.
Niezależnie od tego, którego oficera wybierzemy, najważniejszą osią rozgrywki jest dbanie o dobre kontakty…z wszystkimi. Każda tura przydziela nam określoną liczbę punktów akcji, za które możemy wchodzić w interakcje z mieszkańcami, podnosząc naszą reputację. Wizytowanie obiektów pozwala podnieść dodatkowo ich poziom zależnie od statystyk naszego głównego zarządcy. Najważniejsze pozostają jednak interakcję z rekrutowanymi przez nas generałami. Im bardziej się z nimi zżyjemy, tym większe bonusy otrzymamy.
Wpływ osób, które nas po prostu lubią i szanują, jest nieoceniony zwłaszcza w kontekście potyczek wojennych. Oczywiście rozmiar armii, jej morale i taktyczne zagrywki mają realny wpływ na powodzenie starć, jednak największą różnicę robi zżycie się z innym generałem. Przekłada się to wprost na silniejsze ataki i ogromny przyrost morale naszej armii. Nie da się więc ignorować tego aspektu, gdyż szybko zostaniemy pokonani. No i warto też szybko znaleźć sobie żony (tak, liczba mnoga), spłodzić syna i dbać o ciągłość dynastii.
Względem oryginału największą zmianą jest to, jak działa system zdarzeń fabularnych. W starej wersji gry wszystko działo się zakulisowo i aktywowało się po spełnieniu wymagań. W remake’u mamy większy wpływ na to, co gra nam zaserwuje, gdyż każde wydarzenie po spełnieniu jego wymagań aktywujemy ręcznie. Albo kompletnie je ignorujemy (część z nich jest ograniczona czasowo), pozwalając scenariuszowi toczyć się swoją, często fikcyjną drogą.
Na uwagę zasługują też “pojedynki”. Gdy przyjdzie odpowiedni moment i zdecydujemy się sami wziąć w nim udział, rzucani jesteśmy na arenę, gdzie po przeciwnych stronach pojawiają się oficerowie, a naszym zadaniem jest wybrać odpowiednie „kwestie”. Opcje są dwie — albo ta sama cyfra, albo wzrastająco.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych