Reklama
Songs of Silence

Songs of Silence

7,0
2 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 -
XSX|S -
PC 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Chimera Entertainment
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strategiczna,   RTS
Premiery
Świat:
13.11.2024
Europa:
13.11.2024
Producent:
Chimera Entertainment
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strategiczna,   RTS
Premiery
Świat:
13.11.2024
Europa:
13.11.2024

Recenzja redakcji

Songs of Silence
Wojtek Gruszczyk

Wojciech Gruszczyk

7.5
Songs of Silence – recenzja gry. Połączenie światów z ciekawym pomysłem
PS5 XSX|S PC

Songs of Silence - opis gry

Songs of Silence to gra strategiczna czasu rzeczywistego wyprodukowana i wydana przez studio Chimera Entertainment. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS5 i Xbox Series X|S.

Fabuła - Songs of Silence

Dalsza część tekstu pod wideo

Główną bohaterką gry jest Lorelai, świeżo upieczona królowa, której kraj niedługo po koronacji zostaje zaatakowany i w konsekwencji upada. Lorelai wraz z niedobitkami zmuszona jest się ewakuować, co rozpoczyna jej długi marsz w poszukiwaniu nowego domu w krainie pogrążonej w ciemności.

Rozgrywka - Songs of Silence

Songs of Silence to strategia 4X. Podczas rozgrywki biegamy naszą postacią po wielkiej mapie, odbijamy kolejne zamki lub zajmujemy się walką z napotkanymi stworzeniami. Regularnie musimy jednak zwracać uwagę na pasek ruchu, ponieważ bieganie po tutejszych mapach bez większego zastanowienia może skutkować szybkim atakiem przeciwników. Na uwagę zasługują również oblężenia zamków, ponieważ podczas atakowania fortyfikacji królestwo ma czas na wezwanie posiłków lub nawet na wykonanie szybkiej kontry.

Wskakując do zamku nie jesteśmy witani wielkimi budowlami, ale możemy bardzo łatwo przejrzeć swój oddział, dorzucić kolejne jednostki lub odpowiednio je ustawić – deweloperzy wykorzystują koło wyboru, dzięki któremu możemy łatwo okiełznać wszystkie elementy związane z zarządzaniem.

Starcia odbywają się w czasie rzeczywistym, ale gracz tak naprawdę nie ma pełnej kontroli nad pojedynkiem – jednostki same poruszają się po arenie, a my za pomocą kart możemy wpłynąć na ich ruch, przykładowo dorzucić na arenę specjalny czar wpływający na ich zdrowie lub po prostu zaatakować armię przeciwnika.

Interesującym pomysłem w przypadku pojedynków jest wykorzystywanie kart – gracz korzysta z różnorodnych dowódców, którzy przez wygrywanie kolejnych pojedynków otrzymują punkty doświadczenia, następnie zgarniają następne poziomy, mogą powiększać swoje armie i jednocześnie otrzymują nowe karty lub ulepszają te wcześniej dostępne.

Oprócz fabularnej kampanii dostępny jest też tryb Potyczek. Na początku wybieramy rozmiar mapy, decydujemy się na rodzaj świata, wybieramy rozgrywkę solo lub w zespole, by po chwili móc rozpocząć rozgrywkę jedną z trzech frakcji.

Muzykę do gry napisał Hitoshi Sakimoto, kompozytor m.in. Final Fantasy Tactics i Final Fantasy XII.

Wideo - Songs of Silence

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper