Starsiege: Tribes - opis gry
Starsiege: Tribes to nastawiona na rozgrywkę sieciową strzelanina z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez Dynamix i wydana przez Sierra On-line 30 listopada 1998 w USA jedynie na komputery osobiste z systemem Windows. 4 maja 2004 Vivendi Universal Games udostępnił grę za darmo za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji (świat).
Produkcja jest pierwszą odsłoną serii strzelanin osadzonych w uniwersum Metaltetch (znanego głównie za sprawą serii EarthSiege), gdzie istotnym elementem jest rozgrywka między różnymi plemionami - "Children of Phoenix", 'Great Human Empire", Blood Eagle" oraz "Diamond Sword". Gracz zatem wybiera jedną z dostępnych na danej mapie nacji i za wyłączeniem jednego z trybów mierzy się z wrogą drużyną w rozgrywkach przy wykorzystaniu internetu. Na początku gracz wybiera pancerz - lekki, średni, ciężki, każdy ze swoim pakietem dostępnych broni - którego całkowite uszkodzenie skutkuje śmiercią, a następnie mierzy się w jednym z wybranych trybów na jednej z 40 dostępnych map:
- Capture the Flag (maksymalnie 8 kontra 8) (CTF) - Tryb w ramach którego drużyna musi bronić swojej flagi i jednocześnie postarać się zdobyć flagę wrogiej drużyny;
- Deathmatch (DM) - W ramach tego trybu każdy mierzy się z każdym, a wygrywa osoba z największą liczbą zabójstw;
- Capture and Hold (C&H) - Drużyna musi zdobywać określone obszary, a następnie ich pilnować by zdobywać punkty. Im więcej zdobytych obszarów, tym licznik punktów szybciej rośnie.
- Defend and Destroy (D&D) - Drużyna ma za zadanie zniszczyć pewne obiekty wroga oraz obronić swoje przed dokonaniem tego przez wrogą drużynę;
- Find and Retrieve (F&R) - Drużyna musi zdobyć wszystkie obiekty rozsianie po mapie poprzez przyniesienie ich do swojej bazy.
Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem ze strony społeczności, dodatkowo była nominowana do kilku prestiżowych nagród jak "Gra Roku" przez Academy of Interactive Arts & Sciences (którą to wtedy zdobył Half-Life) czy "Gra Sieciowa roku" od Computer Games Strategy Monthly. Najczęściej chwalono kod sieciowy oraz warstwę graficzną, a krytykowano problematyczność przy walkach na daleki oraz bliski dystans (brak odpowiedniego oręża). Gra doczekała się kontynuacji znanej jako Tribes 2.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych