Wiedźmin 3: Dziki Gon - opis gry
Wiedźmin 3: Dziki Gon to gra RPG wyprodukowana i wydana przez CD Projekt na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Tytuł był bezpośrednią kontynuacją Wiedźmin 2: Zabójcy Królów i wieńczył trylogię opowiadającą o losach Geralta z Rivii. Cykl CD Projekt bazuje na opowiadaniach autorstwa Andrzeja Sapkowskiego.
Punktem wyjścia dla trzeciej części przygód Geralta jest zadanie jakie otrzymuje on od cesarza Nilfgaardu, Emhyra var Emreisa. Na prośbę władcy ma on znaleźć jego córkę Ciri, która ścigana jest przez tytułowy Dziki Gon, tajemniczą grupę upiorów porywającą ludzi w nieznanym celu. Akcja rozgrywa się w pogrążonych wojną królestwach północy najechanych przez armię Nilfgaardu.
Produkcja CD Projekt, pomimo posiadania głównej linii fabularnej, cechuje się nieliniową strukturą scenariusza. Nasz podopieczny podczas podróżowania po wielkim świecie, który kilkukrotnie przebija pod tym względem chociażby The Elder Scrolls: Skyrim konkurencji, może poświęcić czas na wykonywanie pobocznych zadań będących mniejszymi, lecz często bardzo ciekawymi historiami rozgrywającymi się w ramach uniwersum i dostarczającymi więcej informacji o jego mieszkańcach oraz odwiedzanych miejscach. Jakby tego było mało gdzieniegdzie podejmujemy również decyzje rzutujące na bieg narracji. Zakończeń, według deklaracji twórców, jest w Wiedźminie 3 ponad trzydzieści.
Poza zadaniami pobocznymi gra oferuje też inne atrakcje i rzeczy do roboty. Wspomnieć warto chociażby o karciance przywodzącej na myśl Triple Triad z Final Fantasy VIII oraz Magic: The Gathering, możliwości przyłączania się do gangów czy fragmentach, kiedy grywalna jest Ciri.
Trzecia część Wiedźmina wprowadza kilka nowych patentów w kwestii gameplayu. Wspomnieć w tym kontekście warto o możliwości atakowania podczas jazdy na koniu, pływaniu/nurkowaniu czy o wiedźmińskich zmysłach, które mogą się przydać w rozmaitych okolicznościach. System walki jest mocno zręcznościowy, co wymaga od nas m.in. nauczenia się robienia uników. Doświadczenie zdobywamy zaliczając kolejne zadania, a za to, co zdobędziemy, możemy zwiększać potencjał bojowy Geralta ‘kupując’ mu nowe skille (te z kolei da się jeszcze doskonalić za pomocą mutagenów), które następnie podpinamy pod sloty, dzięki czemu jesteśmy w stanie ich używać w trakcie starć.
Z myślą nie tylko o fanach cyklu, ale też o osobach, które pierwszy raz mają do czynienia z wiedźmińską trylogią, twórcy przygotowali encyklopedię zawierającą informacje o postaciach, potworach (także o ich słabościach), alchemicznych przepisach i nie tylko.
Komentarze (237)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych