Frostbite 3 będzie napędzał większość gier EA

Przedstawiciele firmy Electronic Arts na spotkaniu z inwestorami podjęli decyzję, o unifikacji swoich działań i koncentrowaniu się na rozwijaniu ich silnika graficznego Frostbite, który jest wykorzystywany między innymi w czy .
Electronic Arts w ostatnich latach agresywnie się rozwija i powoli odzyskuje szacunek wśród graczy. Ostatnia decyzja o prezentacji w zupełnie nowych realiach tylko ociepliła wizerunek firmy. Producent zamierza optymalizować silnik graficzny Frostbite i to wokół niego tworzyć swoje nowe produkcje.
Andrew Willson, CEO przedsiębiorstwa, wyjaśnił sytuację wokół silników graficznych Electronic Arts. Jego zdaniem w ostatnich latach, a szczególnie w erze PlayStation 2 i PlayStation 3, gry tego producenta były robione na kilkunastu silnikach i z różnym skutkiem. Nowa produkcja, to była licencja na nowy silnik graficzny. Teraz sytuacja ma się zmienić, bowiem Frostbite najnowszej generacji jest jednym z najlepszych narzędzi na rynku a jego jakość stale rośnie.




Posiadanie jednego silnika graficznego w ofercie wiąże się z mniejszymi kosztami produkcji, ale przede wszystkim większym poznaniem tego oprogramowania i szybszym, łatwiejszym programowaniu. Zdaniem przedstawiciela Electronic Arts Frostbite jest doskonałym wyborem i im bardziej będzie rozwijany, tym lepiej dla samych twórców, bo będą go lepiej poznawać.
Ostatnimi grami na trzeciej generacji silnika Frostbite były , czy . W przyszłości mamy otrzymać świetnie zapowiadające się na tym oprogramowaniu.