Silnik Unity zaktualizowany do wersji 5.4

Po wielu miesiącach oczekiwania, silnik Unity wreszcie został zaktualizowany do najnowszej wersji - 5.4. Co aktualizacja wniosła dla deweloperów i jak to przełoży się na gry?
Zmian może i nie jest w tej wersji zbyt dużo, ale są to bardzo ważne nowości, zwłaszcza z punktu widzenia gier na konsole, które mają znacznie słabsze procesory niż to, co siedzi w większości PC-tów.
Unity w wersji 5.4 znacząco poprawiło obsługę wielu rdzeni i wątków w procesorach, dodatkowo zmniejszając liczbę potrzebnych zapytań do procesora graficznego, dzięki czemu podniesiono znacząco wydajność gier. Ponadto poprawek wydajności doczekały się także projekty tworzone z myślą o wirtualnej rzeczywistości.




Zmian jest znacznie więcej - poprawiono oświetlenie z wykorzystaniem cząsteczek LPPV, dodano wsparcie dla renderu wektora ruchów, poprawiono narzędzia analityczne i tworzenie raportów, a ponadto porzucono wsparcie dla WebPlayera i PS3. Pełną i dokładną listę zmian znajdziecie w tym miejscu.
Co oznacza to z punktu widzenia gracza? Jeśli jakaś gra miała problemy z wydajnością na PS4, to w nowej wersji (jeśli deweloper będzie chciał) po wypuszczeniu aktualizacji takie problemy mogą albo znacząco się zmniejszyć, albo po prostu zniknąć dzięki znacznie lepszej obsłudze wielowątkowości w słabszych procesorach.