Silnik Unity zaktualizowany do wersji 5.4

Gry
1167V
Silnik Unity zaktualizowany do wersji 5.4
Paweł Musiolik | 31.07.2016, 12:19

Po wielu miesiącach oczekiwania, silnik Unity wreszcie został zaktualizowany do najnowszej wersji - 5.4. Co aktualizacja wniosła dla deweloperów i jak to przełoży się na gry?

Zmian może i nie jest w tej wersji zbyt dużo, ale są to bardzo ważne nowości, zwłaszcza z punktu widzenia gier na konsole, które mają znacznie słabsze procesory niż to, co siedzi w większości PC-tów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Unity w wersji 5.4 znacząco poprawiło obsługę wielu rdzeni i wątków w procesorach, dodatkowo zmniejszając liczbę potrzebnych zapytań do procesora graficznego, dzięki czemu podniesiono znacząco wydajność gier. Ponadto poprawek wydajności doczekały się także projekty tworzone z myślą o wirtualnej rzeczywistości.

Zmian jest znacznie więcej - poprawiono oświetlenie z wykorzystaniem cząsteczek LPPV, dodano wsparcie dla renderu wektora ruchów, poprawiono narzędzia analityczne i tworzenie raportów, a ponadto porzucono wsparcie dla WebPlayera i PS3. Pełną i dokładną listę zmian znajdziecie w tym miejscu.

Co oznacza to z punktu widzenia gracza? Jeśli jakaś gra miała problemy z wydajnością na PS4, to w nowej wersji (jeśli deweloper będzie chciał) po wypuszczeniu aktualizacji takie problemy mogą albo znacząco się zmniejszyć, albo po prostu zniknąć dzięki znacznie lepszej obsłudze wielowątkowości w słabszych procesorach.

Źródło: http://blogs.unity3d.com/2016/07/28/unity-5-4-is-out-heres-whats-in-it/

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper