Gry VR na PlayStation 4 Pro dorównają tym z PC-ta

O tym, że PlayStation 4 Pro tworzone jest także z myślą o PlayStation VR wiedzą chyba wszyscy. Sony jednak niezbyt chętnie dzieli się informacjami na temat mocniejszej konsoli, więc pozostają nam wypowiedzi samych deweloperów.
Na Reddicie sesję AMA (Ask Me Anything) zorganizowała ekipa Psyop, która na VR wydała coś z pogranicza gry i aplikacji - Kismet. Redditorzy zapytali między innymi o wpływ PS4 Pro na gry z wirtualną rzeczywistością. Jeden z deweloperów zdradził, że wzrost mocy pozwoli na stworzenie gier, które jakością obrazu nie powinny odstawać od tego, co jest na HTC Vive i Oculusie.
2.4x większa moc jest bardzo atrakcyjna dla nas. Pozwoli nam to na dwukrotne zwiększenie rozdzielczości i uzyskanie 90 klatek na sekundę.
Rozmawiamy z inżynierami Epic, zajmującymi się bibliotekami VR w silniku Unreal 4. Wspólnie staramy się znaleźć złoty środek w tym, jak wykorzystać więcej mocy. Spodziewajcie się ogólnej poprawy grafiki gier na PS VR, która powinna dorównać temu co jest na HTC Vive i Oculusie na PC-cie, który spełnia minimalne zalecenia VR.




Co ciekawe, wieść gminna niesie, że poza zastosowaniem nowszego procesora graficznego, Sony postarało się wraz z AMD by ten chip miał dodatkowe instrukcje stworzone specjalnie z myślą o wirtualnej rzeczywistości, co pozwoli wycisnąć z PS4 Pro znacznie więcej niż ze zwykłego PS4, a czasami nawet więcej niż ze średniej klasy PC-ta.