Dlaczego nie będzie łatki multiplayerowej do LBP?
LittleBigPlanet na PSP to świetny tytuł, któremu brakuje jednak do doskonałości trybu multiplayer, znanego z wersji na PS3. Wiele osób cały czas zastanawia się czy dostaniemy w końcu DLC, które umożliwiałoby kooperację kilku graczy...
LittleBigPlanet na PSP to świetny tytuł, któremu brakuje jednak do doskonałości trybu multiplayer, znanego z wersji na PS3. Wiele osób cały czas zastanawia się czy dostaniemy w końcu DLC, które umożliwiałoby kooperację kilku graczy...
Okazuje się, że na multiplayera nie ma co liczyć - w żadnej formie. Według Marka Greena, producenta LittleBigPlanet na PSP, umożliwienie wspólnej rozgrywki zabrałoby z miejsca 1/3 mocy przerobowych kieszonsolki Sony:
"Sprawa z multiplayerem jest skomplikowana, bo gdy tylko włączyć Wi-Fi na PSP, tracimy 1/3 mocy przerobowych. Tracisz 1/3 dostępnej pamięci systemowej. Przyjrzeliśmy się temu i przypuszczamy, że udałoby się zrobić coś w multi, ale jedynie rozmiaru mini-gierki. Niestety coś tak złożonego jak większość poziomów w LBP po prostu nie jest możliwa do połączenia z multiplayerem. To wykonanie mini-gierki z kooperacją graczy, zabrałoby sporo pracy. Trzeba więc sobie zadać pytanie: czy to jest naprawdę warte zachodu? Jasne jest, że wszyscy chcielibyśmy zobaczyć multiplayer na normalnych poziomach, ale to niestety nie wypali. (...) To, że nie wrzuciliśmy do gry multiplayera prześladowało nas przez pewien czas, ale myślimy, że podjęliśmy właściwą decyzję. Mogliśmy dzięki temu zrobić cały model fizyki i wszystko, co sprawia, że LittleBigPlanet z PS3 jest takie wyjątkowe".
Wspólne przechodzenie poziomów w LBP na PS3 jest jedną z największych atrakcji tej pozycji. I w tej optyce ciężko zrozumieć brak trybu kooperacji w edycji handheldowej. Patrząc jednak na sprawę pod innym kątem: czy chcielibyśmy LBP z ubogą fizyką i brakiem możliwości kreacji własnych poziomów? Co wybrać? Deweloper miał tutaj na pewno twardy orzech do zgryzienia...