Insomniac multiplatformowe!
Od kilku miesięcy po Sieci krążyły plotki mówiące o tym, że Insomniac Games, twórcy takich serii jak Resistance czy Ratchet and Clank, staną się studiem tworzącym tytuły multiplatformowe. Dziś już wiemy, że nie były to tylko plotki…
Od kilku miesięcy po Sieci krążyły plotki mówiące o tym, że Insomniac Games, twórcy takich serii jak Resistance czy Ratchet and Clank, staną się studiem tworzącym tytuły multiplatformowe. Dziś już wiemy, że nie były to tylko plotki…
Electronic Arts poinformowało opinię publiczną o podpisaniu umowy z Insomniac Games, dzięki której powstanie zupełnie nowa marka stworzona z myślą o PS3 i Xboksie 360. Głos w tej sprawie zabrał sam boss Insomniac, Ted Price.
„Praca z EA Partners pozwala nam rozszerzyć zasięg naszych produkcji na graczy posiadających inne platformy, przy jednoczesnym zachowaniu praw do wcześniejszych własności intelektualnych. Jesteśmy bardzo podekscytowani mogąc przedstawić Insomaniac nowej grupie graczy, umacniając przy tym więzi z naszymi wiernymi fanami…”
W podobnym tonie wypowiadał się David DeMartini z EA.
„To jest wspaniała wiadomość dla EA Partners i graczy na całym świecie. Insomaniac słynie z wysokiej jakości swoich produkcji i tworzenia unikalnych, niesamowitych światów.”
W notatce prasowej poinformowano również, że serie takie jak Spyro the Dragon, Ratchet & Clank i Resistance sprzedały się łącznie w ilości przekraczającej 35 milionów egzemplarzy na całym świecie, a samo Insomniac po 16 latach tworzenia tytułów na wyłączność, może w końcu rozprostować skrzydła. Trzeba jednak dodać, że włodarze firmy cały czas zapewniają, iż w żadnym wypadku nie ucierpi na tym współpraca z Sony, która w dalszym ciągu będzie kontynuowana. Wygląda więc na to, że jeśli powstanie Resistance 3, posiadacze Xboksa 360 będą musieli obejść się smakiem. O nowej grze jak na razie nic nie wiadomo, jednak wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że na E3 poznamy, co też szykuje nam zdolna ekipa z Insomniac.
Gdyby ktoś kilka lat temu powiedział nam, że Bungie stworzy tytuł multiplatformowy dla Activision, a Insomaniac zrobi to samo dla EA, popukalibyśmy się w głowę. Jak jednak pokazuje tworzona na naszych oczach historia, w branży niczego nie możemy być pewni.