God of War. Kratos-ojciec będzie spokojniejszy, koniec z brutalnymi akcjami?

God of War pokazało już sporo fragmentów, ale wciąż nie mamy najlepszego wglądu w rozgrywkę. Najnowsze informacje rzucają nieco światła na zamysł dewelopera.
God of War nie będzie jak poprzednie części. Brodaty Kratos wśród bogów mitologii nordyckiej to tylko wierzchołek góry lodowej. Z tych największych zmian możemy jeszcze wyróżnić znacznie bliższe położenie kamery względem bohatera, co na pewno wpłynie na samą walkę i poznawanie nowego świata. Deweloper ujawnił co nieco na temat rozgrywki.
God of War to gra na przynajmniej 25 godzin!




Do Sieci trafiła kolejna część cyklu God of War - The Lost Pages of Norse Myth, tym razem przedstawiająca historię dwóch krasnoludów, którzy wykuli legendarny topór Kratosa. Fragment opowiadanej historii jest ciekawy sam w sobie, lecz wraz z nim pojawiło się jeszcze coś - szczegóły na temat walki z nadchodzącej gry.
W kwestii starć w Kratosie wciąż będzie czuć brutalny, skuteczny styl Spartanina, ale teraz nie jest już wiedziony pragnieniem zemsty i nie chce też deprawować syna. Oczywiście wciąż będziemy świadkami krwawych wykończeń wrogów, także nie ma się co obawiać, że seria żegna się z epatowaniem przemocą. Trzeba jednak zwrócić uwagę, jak ostrożnie Kratos podchodzi do każdego przeciwnika, potrafiąc wyczekać, zanim rzuci się do walki. Koniec okładania maszkar ich własnymi kończynami... a przynajmniej nie będzie tego robił często.
Przez nową perspektywę kamery ciężej będzie kontrolować większe grupy wroga podczas walki (w czym pomoże młody towarzysz). Zalety są takie, że jesteśmy bliżej wszystkiego i znacznie lepiej będziemy odczuwać starcia jeden na jednego. Do tego, wzorem wikingów, Kratos ma swoją tarczę. Ta pojawia się znikąd, ale twórcy zdecydowali, że to lepsze rozwiązanie niż stałe noszenie jej przy sobie.
Co do sekwencji QTE, mają być naturalniejsze, wykorzystując przyciski, których gracz użyłby normalnie w danej sytuacji. Nie zniknie także mashowanie przycisków, ale to zarezerwowano dla trybu Rage. Co do mocy specjalnych, tutaj ciężar spada na Atreusa, dostaniemy nawet przycisk na padzie przypisany właśnie pod niego. W końcu potomek Kratosa nie może być bezużyteczny podczas walki.
God of War - The Lost Pages of Norse Myth
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do God of War.