"Dystrybucja cyfrowa to mniejsze ryzyko"

Dlaczego spora ilość developerów coraz częściej mówi o tym, że przyszłością dla rynku gier wideo jest cyfrowa dystrybucja? Sprawa jest prosta. Chodzi oczywiście o większe zyski i... mniejsze ryzyko, zwłaszcza gdy na rynek trafia nowe IP.
Dlaczego spora ilość developerów coraz częściej mówi o tym, że przyszłością dla rynku gier wideo jest cyfrowa dystrybucja? Sprawa jest prosta. Chodzi oczywiście o większe zyski i... mniejsze ryzyko, zwłaszcza gdy na rynek trafia nowe IP.




W takim właśnie tonie wypowiedział się Thomas Pation z Ubisoftu, który tłumaczył, dlaczego I Am Alive nie doczeka się pudełkowej wersji:
"Za przykład może nam tu posłużyć From Dust. Grę na PSN i XBL ściągnięto ponad pół miliona razy. Dlaczego? Ponieważ cena było odpowiednio niska, a osoby preferujące cyfrową dystrybucję są bardziej chętni do inwestowania w nowe marki."
- zaznaczył Pation. Czy taki podział na graczy rzeczywiście odpowiada rzeczywistości? Cóż, o tym przekonamy się, gdy Ubisoft ogłosi wyniki sprzedaży I Am Alive.