Star Citizen zarobiło już 200 mln dolarów

Gry
1110V
Star Citizen zarobiło już 200 mln dolarów
Wojciech Gruszczyk | 19.11.2018, 12:33

Najlepsze podsumowanie aktualnej sytuacji na rynku gier są wyniki Star Citizen. Gracze wciąż płacą za dostęp do niedokończonej produkcji, później kupują kolejne pojazdy, więc deweloperzy mogą w spokoju rozwijać tytuł.

Cloud Imperium Games potrafi sprzedać swoją produkcję. Nadal nie znamy ostatecznej daty premiery, a twórcy bez najmniejszego problemu potrafią wyciągnąć od wiernych wyznawców 200 mln dolarów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Star Citizen w przyszłym tygodniu za darmo

Star Citizen jest prawdziwym fenomenem podkreślającym jedno – gracze chętnie wydają gotówkę na niedokończone produkcje, a później dokupują najróżniejsze przedmioty. Często inwestują w cyfrowe produkty sporo gotówki, więc autorzy nie muszą się martwić. Cloud Imperium Games potwierdziło zebranie już 200 mln dolarów od fanów na stworzenie tytułu.

Ta kwota robi wrażenie z jednego powodu – taką gotówką mogą się cieszyć wyłącznie największe superprodukcje AAA. Na liście „najdroższych tytułów” tylko cztery gry przekroczyły barierę 200 mln dolarów (produkcja + marketing wliczając w to inflację):

  1. Call of Duty: Modern Warfare 2 – 285 mln dolarów
  2. Grand Theft Auto V – 265 mln dolarów
  3. Star Wars: The Old Republic – 218 mln dolarów
  4. Halo 2 – 207 mln dolarów
  5. Destiny – 145 mln dolarów

Warto przy tym zwrócić uwagę, że powyższe wyniki zawierają koszty produkcji oraz marketingu – przykładowo stworzenie Call of Duty: Modern Warfare 2 kosztowało zaledwie 50 mln, a resztę pochłonął marketing.

Jeśli nie należycie jeszcze do wyznawców Star Citizen, to możecie zainteresować się darmowym tygodniem – od 23 do 30 listopada sprawdzicie produkcję.

Źródło: własne

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper