Star Citizen zarobiło już 200 mln dolarów
Najlepsze podsumowanie aktualnej sytuacji na rynku gier są wyniki Star Citizen. Gracze wciąż płacą za dostęp do niedokończonej produkcji, później kupują kolejne pojazdy, więc deweloperzy mogą w spokoju rozwijać tytuł.
Cloud Imperium Games potrafi sprzedać swoją produkcję. Nadal nie znamy ostatecznej daty premiery, a twórcy bez najmniejszego problemu potrafią wyciągnąć od wiernych wyznawców 200 mln dolarów.
Star Citizen w przyszłym tygodniu za darmo
Star Citizen jest prawdziwym fenomenem podkreślającym jedno – gracze chętnie wydają gotówkę na niedokończone produkcje, a później dokupują najróżniejsze przedmioty. Często inwestują w cyfrowe produkty sporo gotówki, więc autorzy nie muszą się martwić. Cloud Imperium Games potwierdziło zebranie już 200 mln dolarów od fanów na stworzenie tytułu.
Ta kwota robi wrażenie z jednego powodu – taką gotówką mogą się cieszyć wyłącznie największe superprodukcje AAA. Na liście „najdroższych tytułów” tylko cztery gry przekroczyły barierę 200 mln dolarów (produkcja + marketing wliczając w to inflację):
- Call of Duty: Modern Warfare 2 – 285 mln dolarów
- Grand Theft Auto V – 265 mln dolarów
- Star Wars: The Old Republic – 218 mln dolarów
- Halo 2 – 207 mln dolarów
- Destiny – 145 mln dolarów
Warto przy tym zwrócić uwagę, że powyższe wyniki zawierają koszty produkcji oraz marketingu – przykładowo stworzenie Call of Duty: Modern Warfare 2 kosztowało zaledwie 50 mln, a resztę pochłonął marketing.
Jeśli nie należycie jeszcze do wyznawców Star Citizen, to możecie zainteresować się darmowym tygodniem – od 23 do 30 listopada sprawdzicie produkcję.