Battlefield 5 działa znacznie lepiej. Najnowsza aktualizacja wprowadza 50% lepszą wydajność ray-tracingu
DICE i NVIDIA wciąż pracują nad ulepszeniem Battlefield 5. Firmy właśnie potwierdziły przygotowanie aktualizacji, dzięki której wydajność szwedzkiej strzelanki zaoferuje oczekiwaną jakość nawet w przypadku rozgrywki z wykorzystaniem możliwości ray-tracingu.
Battlefield V jest pierwszą grą korzystającą z ray-tracingu. Technologia dopiero w kolejnych miesiącach zaprezentuje swój konkretny charakter, ale nawet strzelanka DICE już od jutra zapewni świetne wrażenia.
Battlefield 5 z dużym i bezpłatnym dodatkiem. Zwiastun pokazuje kampanię, mapę, skiny i więcej
Od wtorku na serwerach Battlefield V pojawi się aktualizacja zatytułowana „Chapter 1”, która pozwoli nam pobiegać po nowej mapie, a nawet sprawdzimy ostatni rozdział kampanii. To tylko część pozytywnych zmian.
NVIDIA zajęła się znaczącym ulepszeniem sterownika Game Ready, więc jutro pobierzemy również łatkę, która zapewni nawet 50% lepszą wydajność produkcji dla graczy korzystających z kart graficznych GeForce RTX.
Dla przykładu podczas zabawy na GeForce RTX 2080 Ti bez przeszkód zagramy w ponad 60 klatkach na sekundę przy rozdzielczości 2560x1440 i z ustawieniami Ultra w przypadku ray-tracingu. Zapytacie, a na jakie wrażenia mogą liczyć posiadacze innych kart? GeForce RTX 2080 to ponad 60 fps przy 2560x1440 i na średnich ustawieniach ray-tracingu, a GeForce RTX 2070 zapewni ponad 60 fps przy 1920x1080 i również ustawieniach „Medium”.
Zastosowane poprawki to m.in.:
- Ulepszenie stabilności działania gry podczas uruchamiania z włączonym trybem śledzenia promieni DXR.
- Poprawiona wydajność kilku elementów implementacji śledzenia promieni.
- Poprawiona wydajność działania śledzenia promieni padających na liście i roślinność.
- Wykorzystanie danych z bufora ramki, gdy zachodzi taka potrzeba, w celu zwiększenia ogólnej jakości śledzenia promieni.
- Usunięto nieaktywną geometrię ze scen ze śledzeniem promieni.
- Naprawiono działanie poziomu Medium ustawień jakości obrazu.
Konkretną prezentację optymalizacji zobaczycie poniżej.