Witchfire powinien trafić na konsole. Adrian Chmielarz pokazuje proces powstawania gry

Gry
2667V
Witchfire powinien trafić na konsole. Adrian Chmielarz pokazuje proces powstawania gry
Wojciech Gruszczyk | 17.01.2019, 07:00

W dzisiejszych czasach tylko nieliczni omijają konsole, więc w pewnym momencie także i Witchfire wskoczy na sprzęt Sony oraz Microsoftu. Aktualnie deweloperzy skupiają się wyłącznie na jednej wersji, ale to raczej kwestia czasu.

Witchfire powstaje wyłącznie na komputery osobiste. Gra jest rozwijana przez rodzime The Astronauts, które nie może pozwolić sobie na jednoczesne przygotowanie tytułu na trzy platformy – podobną sytuację widzieliśmy w przypadku Zaginięcie Ethana Cartera.

Dalsza część tekstu pod wideo

Witchfire było pierwotnie symulatorem przetrwania. Twórcy stracili rok pracy

Adrian Chmielarz opublikował najnowszy blog, w którym na początek przedstawia pracę deweloperów. Adam ma mały problem z monitorem, Kamil zajmuje się stworzeniem trumny (jej łańcuchy są istotne!), Kacper rozwija sztuczną inteligencję, Karol tworzy "scenariusz bitwy" (choć autorzy nie kontrolują przebiegu starć, to muszą umiejscowić w tych wydarzeniach gracza), Paweł dopieszcza system strzelania, Andrzej upiększa chatę, Michał sadzi kolejne roślinki, a sam Chmielarz zajmuje się ładnym gnatem.

The Astronauts zamierza prowadzić takie dzienniki, jednak na konkretne mięcho musimy zaczekać – wkrótce wpisy zostaną rozbudowane przez filmy, więc otrzymamy większy wgląd w rozwój Witchfire.

Chmielarz postanowił odpowiedzieć również na najbardziej nurtujące graczy pytanie – czy Witchfire trafi na konsole? Twórca podkreślił, że deweloperzy często unikają tego pytania, a później nagle zapowiadają tytuł. The Astronauts ma doświadczenie w przypadku kolejnych platform, ale warto zwrócić uwagę na sytuację z Ethanem – na początku gra trafiła na PC, później na PlayStation 4, a na końcu na Xboksa One.

The Astronauts wciąż nie zdecydowało, ale Chmielarz jest szczery: „nieopublikowanie tej gry na konsoli czy konsolach byłoby idiotyczne”. Witchfire powstaje na Unreal Engine 4, a jednocześnie od początku wspiera rozgrywkę na  kontrolerach na PC… Studio nie podjęło decyzji na jakich ostatecznie platformach chce wydać produkcję, bo ma jeszcze sporo czasu. Aktualnie każdy scenariusz jest możliwy.

Możemy w tej sytuacji mieć pewność – gra na początku wskoczy na PC, a później The Astronauts spojrzy na rynek i zdecyduje… Na jaką generację warto wydać Witchfire.

Witchfire bronie

Źródło: http://www.theastronauts.com/2019/01/snapshot-january-2019

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper