The Outer Worlds z konkretami. Twórcy opowiadają o nowym IP
Obsidian Entertainment odkrywa karty swojego nowego świata. Twórcy odpowiedzieli na 131 pytań i w rezultacie otrzymaliśmy mnóstwo informacji dotyczących oczekiwanego RPG-a. Poznajcie szczegóły The Outer Worlds.
The Outer Worlds to podobno produkcja przygotowana dla fanów klasycznych RPG. Jest to prawdopodobnie ostatni projekt Obsidian Entertainment, który trafi na wiele platform, ponieważ deweloperzy są teraz częścią Microsoftu, więc kolejne gry zawędrują już pewnie wyłącznie na urządzenia wybrane przez Phila Spencera.
The Outer Worlds bez mikrotransakcji i lootboxów
The Outer Worlds jest prezentowane przez Obsidian Entertainment jako następna generacja staroszkolnych RPG-ów, w której otrzymamy dostęp do dwóch głównych planet, jednak podczas podróży możemy również natrafić na księżyce, gazowe giganty, asteroidy, czy też stacje kosmiczne.
Główny bohater zawsze będzie człowiekiem, podczas eksploracji nie będziemy zmuszeni do korzystania ze skafandrów kosmicznych, a w trakcie kreowania postaci otrzymamy dostęp do licznych suwaków. Bez problemu nazwiemy herosa, a nasi towarzysze będą się do nas zwracać „kapitanie” lub „szefie”.
W grze nie znajdziemy systemu moralności, ponieważ deweloperzy postawili na reputację – to dzięki niej możemy dołączyć do jednej z frakcji. Studio ma nadzieję, że uda się ukończyć tytuł bez zabijania kogokolwiek – na pewno można to zrobić ubijając wszystkich.
Autorzy umiejscowili wydarzenia w naszej galaktyce, ale w innej osi czasu. W The Outer Worlds nie natrafimy na inteligentne rasy obcych, dzieci, nie skorzystamy z trzyosobowej kamery, ale będziemy podziwiać cykl dnia i nocy.
The Outer Worlds zaoferuje wymagające bitwy, ale bez klasycznych walk z ogromnymi bossami. Bez problemu strzelimy w określoną część ciała i zobaczymy tego efekt, możemy rzucać bronią, założymy na głowę czapki lub hełmy – jest nawet „ciężki pancerz”, który jednak nie jest w pełni zamknięty jak Power Armor. Ther to broń laserowa, skorzystamy z hakowania (bez mini-gier), możemy kontrolować zwierzęta lub roboty, ale w trakcie przygody nie musimy mieć towarzyszy.
Studio korzysta z systemu znanego z między innymi Mass Effecta – nasi współtowarzysze posiadają własne misje, które pomogą im poprawić umiejętności. Niestety, nie otrzymamy możliwości ulepszenia statku kosmicznego.
Obsidian Entertainment nie zaoferuje nam jakichkolwiek mikrotransakcji, gra może otrzymać kontynuacje (są pomysł na sequele i DLC), w tytule może pojawić się tryb New Game Plus i premiera na pewno odbędzie się w 2019 roku. Tytuł zmierza wyłącznie na PlayStation 4, Xboksa One i PC (Steam) – w przypadku konsol studio ma nadzieję na 60 klatek na sekundę i prawdopodobnie zagramy w 4K.
Zakup Obsidian Entertainment przez Microsoft nie wpłynęło na rozwój The Outer Worlds – około 20% zespołu pracowało nad Fallout New Vegas, a około 3% nad Fallout 1/2.