Nintendo dziewiątą najbardziej respektowaną firmą w Stanach Zjednoczonych
Nintendo bardzo mocno dba o swoją markę i cały czas walczy o jak najlepszą reputację. Najnowsze badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych pokazują, jak wiele firma osiągnęła w tym zakresie.
Aktualnie, za sprawą Switcha, Nintendo przeżywa istny renesans. Firma notuje świetne wyniki sprzedażowe, nie tylko w Azji. Twórcy coraz chętniej wydają swoje gry na hybrydowej konsoli, a grono posiadaczy owej konsoli rośnie w zadowalającym tempie.
Nintendo przygotowuje się na E3. Firma ogłosi nowe gry
Nie zawsze było jednak tak kolorowo. Przed premierą Nintendo Switch, firma zanotowała komercyjną porażkę Wii U i trzymała się praktycznie tylko dzięki konsoli 3DS. Dzięki wydaniu swojego najnowszego urządzenia akcje poszybowały w górę, a Nintendo stało się rozpoznawalne i renomowane jak nigdy wcześniej.
W największych badań dotyczących reputacji korporacyjnej, przeprowadzonych przez Instytut Reputacji w Stanach Zjednoczonych, Nintendo uplasowało się na dziewiątej pozycji, uprzedzając nawet The LEGO Group.
Pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:
- Netflix
- Hershey
- Whirlpool
- Rolex
- McCormick & Company
- Barnes & Noble
- Hasbro
- Costco Wholesale
- Nintendo
- The LEGO Group
Jak widać, japońska firma jest jedyną z branży gier, która znalazła się w czołówce rankingu. Należy podkreślić, że w badaniu zawarto aż 2200 firm, więc wynik Nintendo może robić wrażenie.