Aliens: Crucible miało być jak "straszniejszy Mass Effect". Chris Avellone o skasowanej grze
Studio Obsidian pracowało w okolicach 2008 roku nad Aliens: Crucible, które miało być hitem tytułem RPG. Niestety projekt nie został nigdy dokończony.
Co jakiś czas do Sieci trafiają jednak ciekawe materiały dotyczące tego niedokończonego role-playa.
Aliens: Crucible było eRPeGiem, nad którym w latach 2006-2008 pracowała ekipa Obsidian Entertainment. Jak na swoje lata tytuł prezentował się dobrze i odpowiednio klimatycznie.
Ostatecznie Aliens: Crucible zostało skasowane na skutek decyzji Segi. Znane z licznych opóźnień Obsidian zabrało się w związku z tym do prac nad Fallout: New Vegas (które zresztą miało duży problem z bugami w dniu premiery, ale finalnie okazało się wybornym roleplayem).
Chris Avellone, który odpowiadał za scenariusz w Aliens: Crucible, powiedział redakcji VG247, że szykowany projekt miał być "czymś w rodzaju Mass Effect ale bardziej przerażającego".
"To miało być trochę coś w rodzaju Mass Effect, ale bardziej przerażającego. Chcieliśmy to zrobić. Ale od tego momentu Sega, była już zmęczona zmaganiami z Obsidian. (...)
Wszyscy pracujący nad Aliens: Crucible byli podekscytowani tym projektem. Wykluwała się z tego naprawdę fajna gra. Prototyp był świetny. Ale nagle Sega powiedziała jednak: "nie!".