No Man's Sky na PC z obsługą Vulkana
PC-towa wersja No Man's Sky w najnowszej aktualizacji wyrzuciła obsługę OpenGL, zastępując ją Vulkanem. Deweloperzy są zadowoleni z takiego ruchu.
Hello Games w pocie czoła pracuje nad kolejną aktualizacją No Man's Sky. Beyond wniesie do gry mnóstwo nowości. Zanim to jednak nastąpi, PC-towi gracze mogą skorzystać z Vulkana, który zapewnia znacznie lepszą wydajność.
No Man's Sky Online zapowiedziane. Hello Games pracuje nad No Man's Sky Beyond
Ekipa deweloperska pracowała nad wymianą OpenGL na Vulkana, który oferuje znacznie mniejszy narzut na procesor, jest nowszy i po prostu lepszy. Najwięcej zyskają oczywiście użytkownicy kart AMD, na których Vulkan działa najlepiej.
Hello Games znacząco poprawiło także implementację technologii HDR, więc jeśli dysponujecie odpowiednim monitorem, a dotychczasowa wersja was nie zadowoliła, to możecie dać jej drugą szansę.
Pełna lista zmian aktualizacji wygląda następująco:
- OpenGL zostało zastąpione Vulkanem. Znacząca poprawa wydajności, zwłaszcza na kartach AMD
- Przebudowano wsparcie dla HDR
- Dodano adaptacyjny i potrójnie buforowany V-Sync
- Dodano opcję wyboru karty graficznej
- Zmiana następujących ustawień nie wymaga restartu gry
- Tryb ekranu
- Rozdzielczość
- V-Sync
- Detale cieni
- Jakość odbić
- Usunięto z wczytywania shadery, znacząco skracając ładowanie gry