Valve Index jest bardzo drogie! Znamy cenę, datę premiery i specyfikację gogli VR od Valve

Technologie
2648V
Valve Index jest bardzo drogie! Znamy cenę, datę premiery i specyfikację gogli VR od Valve
Wojciech Gruszczyk | 30.04.2019, 19:09

Valve ujawniło wszystkie szczegóły dotyczące swoich gogli VR. Valve Index zawędruje do pierwszych graczy już pod koniec czerwca. Poznajcie konkrety urządzenia.

Valve długo czekało z prezentacją własnych gogli VR, ale właśnie poznaliśmy Valve Index. Sprzęt trafi do klientów już 28 czerwca 2019 roku. Fani wirtualnej rzeczywistości muszą przygotować sporo pieniędzy na nowe urządzenie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Steam ma już miliard kont. Kolejne rekordy pobite

Valve Index specyfikacja. Nowa generacja VR?

Valve Index jest prezentowane przez Valve jako „nowa generacja gogli VR”. Firma „rozwinęła technologię obrazu, dźwięku i ergonomii” i tym samym zapewni użytkownikom najlepsze doświadczenie VR.

Urządzenie ma charakteryzować się zoptymalizowanym układem paneli, większą płynnością obrazu oraz ekstremalnie krótkim okresem iluminacji. Urządzenia zaoferuje dwa wyświetlacze LCD o o rozdzielczości 1440x1600 – zdaniem producenta jest to 50% więcej subpikseli niż w ekranach OLED.

  • Zoptymalizowany układ pikseli - Dwa wyświetlacze LCD o rozdzielczości 1440x1600 i pełnej przestrzeni barw RGB znajdujące się w goglach zapewniają o 50% więcej subpikseli niż w ekranach OLED, co skutkuje lepszą ostrością obrazu przy identycznym koszcie renderowania. Dodatkowo współczynnik wypełnienia jest 3 razy większy w porównaniu do wyświetlaczy OLED, zmniejszając wpływ efektu tzw. okiennej siatki.
  • Większa płynność obrazu - Valve Index pracuje z częstotliwością 120 Hz, a także posiada pełną kompatybilność wsteczną do 90 Hz i eksperymentalny tryb 144 Hz. Większa płynność poprawia wygodę użytkowania, pozwalając na komfortowe granie nawet przy długich sesjach.
  • Ekstremalnie krótkie okresy iluminacji - Valve Index displays have a reduced illumination period of 0.330ms to 0.530ms (framerate dependent), allowing imagery to remain just as sharp when your head is in motion as when you're standing still. This is a 5x improvement over first-generation PC VR HMDs

Firma zajęła się dokładnym zoptymalizowaniem pola widzenia, zaimplementowała dwuelementowe soczewki oraz nachyloną optykę – wszystkie elementy mają zapewnić najbardziej przejrzysty i najszerszy widok w całym zakresie obrotu oka.

  • Zoptymalizowane dla pola widzenia - Najlepszym sposobem na poprawę pola widzenia jest ustawienie wyświetlaczy jak najbliżej oczu. Możliwość fizycznego dostosowania IPD (odległości między źrenicami) oraz odległości soczewki od oka pozwala na zoptymalizowanie pola widzenia dla każdego użytkownika. Połączenie tych funkcjonalności z dwuelementowymi soczewkami i nachyloną optyką sprawia, że pole widzenia typowego użytkownika jest większe o 20° niż w HTC Vive.
  • Dwuelementowe soczewki - Niestandardowe soczewki wbudowane w gogle Valve Index maksymalizują pole widzenia bez utraty przejrzystości na całej powierzchni. Wysoka stabilność geometryczna pozwala na rozglądanie się za pomocą oczu (a nie tylko głowy) z minimalnym zakrzywieniem kształtów.
  • Nachylona optyka - Zamiast umieszczać wyświetlacze wprost przed oczami użytkownika, nachyliliśmy je pod kątem 5 stopni do zewnątrz. Poprawia to zewnętrzne pole widzenia, równocześnie balansując wewnętrzne.

Valve nie ukrywa, że niezwykle istotny dla korporacji jest dźwięk, więc Valve Index zaoferuje dopracowane głośniki panelowe, które pozwolą cieszyć się najlepszym doświadczeniem w wirtualnej rzeczywistości:

  • Przyuszne głośniki panelowe - Kompozytowe głośniki panelowe o budowie plastra miodu w goglach Valve Index zapewniają pełny zakres częstotliwości rozpraszanych pod kątem niemalże 180 stopni. Pozwala nam to na dostosowanie się do wielu kształtów głowy i uszu bez utraty jakości dźwięku.
  • Przyuszna immersja - Stworzone z myślą o naturalnym odbiorze dźwięku. Te głośniki nie dotykają twoich uszu, więc dźwięk może wchodzić w interakcję z geometrią ucha zewnętrznego i głowy. Dzięki temu przyuszny dźwięk brzmi tak, jakby pochodził ze środowiska dookoła ciebie, a nie ze „środka” twojej głowy.
  • Graj jeszcze dłużej - Brak kontaktu fizycznego oznacza niższe temperatury oraz znaczną poprawę w wygodzie użytkowania, niezależnie od tego, jak długo grasz. Pozycję każdego głośnika można dostosować do idealnego miejsca dla każdej głowy.

Macie problem z korzystaniem z innych gogli VR? Valve podobno zapewni najwygodniejszy headset, ponieważ urządzenie będzie pasować do każdej głowy...

  • Dopasowanie do każdej głowy - Możesz dopasować Valve Index do rozmiaru swojej głowy, kąta nachylenia twarzy oraz pozycji uszu. Następnie dostosuj go jeszcze bardziej do siebie pod względem odległości między źrenicami oraz odległości soczewki od oka.
  • Tworzywo antydrobnoustrojowe - Miękkie powierzchnie, które stykają się z twoją głową i twarzą, wykonane są z wysokiej jakości tworzywa antydrobnoustrojowego, które jest łatwe do czyszczenia i nie podrażnia skóry. Zaprojektowane z myślą o ergonomii poduszeczki zapewniają równomierne rozłożenie nacisku.
  • Wymienne podkładki interfejsu - Podkładki interfejsu, czyli inaczej poduszki na twarz, są mocowane magnetycznie w goglach, dzięki czemu są łatwe w czyszczeniu i można je szybko wymienić. Zachęcamy użytkowników do tworzenia własnych modyfikacji i rozwiązań. Wkrótce zamieścimy specyfikację techniczną tych podkładek.

Valve Index gogle VR

Valve Index otwarte na... Modyfikacje

Valve zaznacza, że jest „firmą modderów i majsterkowiczów” i to właśnie z tego powodu kliencie otrzymają dostęp do zabawy ze sprzętem:

  • Kamery - Gogle Valve Index posiadają dwie kamery RGB z migawką globalną stworzoną dla zastosowań z dziedziny przetwarzania obrazów, co przykładowo daje możliwość wykorzystania wysokiej jakości stereoskopowego obrazu metodą pass-through. Jesteśmy bardzo ciekawi, co społeczność będzie w stanie stworzyć.
  • Przednie gniazdo rozszerzeń - Przednie gniazdo zawiera złącze USB 3.0 typu A, które stworzyliśmy specjalnie dla majsterkowiczów i twórców. Specyfikacja będzie dostępna poniżej.

Valve Index dane techniczne:

  • Wyświetlacze - Dual 1440 x 1600 LCDs, full RGB per pixel, ultra-low persistence global backlight illumination (0.330ms at 144Hz)
  • Płynność - 80/90/120/144 Hz
  • Optyka - Design z dwuelementowymi, nachylonymi soczewkami
  • Pole widzenia (FOV) - O 20º więcej niż w HTC Vive dla typowego użytkownika
  • Odległość między źrenicami (IPD) - Dostosowanie fizyczne w zakresie 58 mm - 70 mm
  • Ergonomiczne dostosowanie - Rozmiar głowy, odległość soczewki od oka (pole widzenia), odległość między źrenicami, umiejscowienie głośników. Zawiera tylny adapter.
  • Złącza - 5-metrowy kabel + 1-metrowe rozwidlenie na trzy złącza: USB 3.0, DisplayPort 1.2, zasilający 12V
  • Śledzenie - Czujniki SteamVR 2.0 kompatybilne ze stacjami bazowymi SteamVR 1.0 oraz 2.0
  • Dźwięk - Built-in: 37.5mm off-ear Balanced Mode Radiators (BMR), frequency response: 40Hz - 24KHz, impedance: 6 Ohm, SPL: 98.96 dBSPL at 1cm. Aux Headphone Out 3.5mm
  • Mikrofon - Układ dwóch mikrofonów, pasmo przenoszenia: 20 Hz - 24 kHz, czułość: -25dBFS/Pa przy 1 kHz
  • Kamery - Stereo 960x960 pikseli, migawka globalna, RGB (Bayer)

Valve Index kontrolery – wygoda z możliwościami

Każde gogle VR potrzebuję odpowiednich kontrolerów. Nie inaczej jest w przypadku Valve i firma ujawniła sprzęt, który ma zapewnić mnóstwo możliwości, a jednocześnie nie męczyć dłoni. Urządzenia zostały specjalnie wyprofilowane i spełniają podobno wszystkie warunki, by trafić w gust szerokiego grona odbiorców.

Kontrolery Valve oferują:

  • Intuicyjne, bezpośrednie sterowanie - Kontrolery Valve Index pozwalają ci na wyciągnięcie ręki i bezpośrednie chwycenie obiektu w przeciwieństwie do korzystania z czegoś tak abstrakcyjnego jak przyciski. Pokaż pacyfkę dwoma palcami albo upuść obiekt zwyczajnym otwarciem ręki. Tak jak w rzeczywistości.
  • Kombinacja czujników - Każdy kontroler korzysta z 87 czujników, by śledzić pozycję ręki i palców, a także ruch i nacisk, by określić zamiary użytkownika. Wszystkie te sygnały w połączeniu z dostrojonym oprogramowaniem i algorytmami dają nam lepszy obraz tego, jak gracz trzyma i używa kontrolerów.
  • Rzucanie - Umożliwienie precyzyjnego rzucania przy pomocy otwartej ręki miało wysoki priorytet dla naszego zespołu i wykorzystaliśmy w tym celu każdy dostępny sensor. Czujniki optyczne oraz ruchu odpowiadają za prędkość oraz trajektorię, z kolei czujniki pojemnościowe i nacisku pomagają określić pożądany punkt zwolnienia, a dostrojone algorytmy i oprogramowanie łączą to w jedną całość. Rezultatem jest intuicyjny i naturalnie odwzorowany rzut.
  • Interakcje otwartą ręką - Opaska pozwala całkowicie otworzyć rękę, aby upuścić lub rzucić dany przedmiot. Łatwo ją dostosować. Można wyregulować ją w trzech miejscach, dzięki czemu pasuje do większych i mniejszych dłoni. Pozwoli ci to skoncentrować się na grze, bez obaw o to, że możesz upuścić kontroler.
  • Długotrwała wygoda - Z racji tego, że te kontrolery się nosi, a nie trzyma, podczas sesji grania możesz zrobić sobie przerwę – możesz w pełni rozluźnić ręce, gdyż nie muszą one ciągle trzymać kontrolerów. Tak jak w przypadku innych urządzeń Valve Index, opaski tych kontrolerów są wykonane z chłonącego wilgoć materiału antydrobnoustrojowego, który łatwo wyczyścić.
  • Wszystkie znane metody wprowadzania - Dzięki pełnemu zestawowi przycisków, spustów i gałek wszystkie twoje ulubione gry na Steam będą po prostu działać. Wraz z nowym systemem wprowadzania SteamVR Input producenci oraz gracze mogą zmienić układ sterowania dla każdego kontrolera w każdej grze.
  • Wyciskalność - Główną częścią każdego kontrolera jest chwyt posiadający wbudowane czujniki nacisku, które mogą wykrywać szeroki zakres wywieranej siły, od lekkiego dotyku do mocnego uścisku. Nie tylko poprawia to naturalne czynności takie jak chwytanie i rzucanie obiektów, ale również wprowadza nowe sposoby interakcji, takie jak wyciskanie i miażdżenie. Jeżeli producent gry lub gracz woli, by chwyt zachowywał się jak przycisk dwustanowy, to jest to możliwe dzięki drganiom.
  • Przycisk Track - Owalny przycisk na panelu posiada czujniki nacisku i pojemnościowe, których można użyć jako panel dotykowy, rolkę myszy albo po prostu jako wielki dwustanowy przycisk z drganiami. Czujnik nacisku umożliwia działania analogowe takie jak uszczypnięcie albo wciśnięcie.

Valve Index kontrolery

Valve Index kontrolery

Valve Index – jakie gry wykorzystają moc kontrolerów?

Sytuacja jest bardzo prosta – Valve obiecuje, że wszystkie tytuły VR będą dobrze współpracować z kontrolerami Valve Index z domyślnym wykorzystaniem standardowej konfiguracji. Firma współpracowała z deweloperami i część produkcji otrzymało dodatkowe aktualizacje, by zapewnić graczom jeszcze lepsze doświadczenie.

Jakie gry otrzymały łatki?

  • Vacation Simulator
  • No Man’s Sky (Summer 2019)
  • Boneworks (2019)
  • Accounting +
  • #Archery
  • Arizona Sunshine
  • Audioshield
  • Bigscreen Beta
  • Climbey
  • Fujii
  • GORN
  • Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades
  • Job Simulator
  • Museum of Other Realities
  • Onward
  • Pavlov VR
  • Pluto
  • Pokerstars VR
  • Rec Room
  • Sairento VR
  • #SelfieTennis
  • #SkiJump
  • Space Pirate Trainer
  • Serious Sam VR: The First Encounter
  • Serious Sam VR: The Second Encounter
  • Serious Sam VR: The Last Hope
  • Serious Sam 3 VR: BFE
  • Skyworld
  • Skyworld: Kingdom Brawl
  • Superhot
  • Talos Principle VR
  • Tilt Brush
  • Trover Saves the Universe
  • Vanishing Realms
  • Virtual Desktop

Valve Index kontrolery - dane techniczne

  • Sterowanie - Przycisk A, przycisk B, przycisk System, spust, drążek, przycisk Track z czujnikiem nacisku, czujnik nacisku chwytu, śledzenie palców, IMU
  • Ergonomia - Regulowane zapięcie ze sworzniem, materiał antydrobnoustrojowy
  • Połączenia - USB-C + bezprzewodowe 2,4 GHz
  • Drgania - HD LRA
  • Czas pracy baterii - Ponad 7 godzin
  • Ładowanie - Szybkie ładowanie o natężeniu 900 mA, polimerowy akumulator litowo-jonowy 1100 mAh
  • Śledzenie - Czujniki SteamVR 2.0 kompatybilne ze stacjami bazowymi SteamVR 1.0 oraz 2.0

Valve Index 2

Valve Index a stacja bazowa. Jakie funkcje?

Valve zdecydowało się na wykorzystanie dwóch małych urządzeń, które będą śledzić gracza. Firma nazwała sprzęt „stacja bazowa 2.0”, ponieważ propozycja posiada usprawniony zasięg, pole widzenia i skalowalność.

  • Zwiększony zasięg i pole widzenia - Nowy design o pojedynczym wirniku zapewnia szersze pole widzenia i większy zasięg. Od teraz przy użyciu dwóch stacji bazowych istnieje możliwość zwiększenia obszaru gry o 400% w stosunku do poprzedniej generacji tego sprzętu.
  • Możliwość rozbudowy - Dodaj trzecią stację bazową, by pokryć to dziwne miejsce w swoim pokoju. Jeżeli potrzebujesz jeszcze więcej przestrzeni, dodaj czwartą stację bazową i rozszerz swój obszar gry do powierzchni o wymiarach nawet 10x10 metrów.
  • Śledzenie laserowe - Stacje bazowe Valve Index jeszcze bardziej udoskonalają wiodącą na rynku technologię SteamVR Tracking. Nieruchome lasery skanują obszar 100 razy na sekundę w celu śledzenia czujników fotonicznych na goglach i kontrolerach. Zapewnia to największą dokładność (co do mikrometra) wszystkich działań i póz bez obawy o okluzję.
  • Większa kompatybilność - Dzięki skanowaniu laserowemu i usunięciu wielokierunkowego elementu migającego, stacje bazowe mogą współgrać razem z innymi urządzeniami działającymi na podczerwień. Posiadają one również większą odporność na kamery głębokości i systemy przechwytywania ruchu.

Valve Index - dane techniczne stacji bazowej

  • Zasięg - 7 m
  • Pole widzenia - 160º x 115º
  • Możliwość rozbudowy - Do czterech stacji bazowych i obszar gry o rozmiarze do 10x10m
  • Zasilanie - 12V, kompatybilne z istniejącym zasilaczem HTC Vive

Valve Index wymagania systemowe

Znamy także konkretne szczegóły dotyczące wymagań systemowych:

MINIMALNE:

  • System operacyjny: Windows 10
  • Procesor: Dual Core with Hyper-Threading
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970, AMD RX480
  • Sieć: Szerokopasmowe połączenie internetowe
  • Dodatkowe uwagi: Available DisplayPort (Version 1.2) and USB (2.0+) Port Required

ZALECANE:

  • Procesor: Quad Core +
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1070 or better
  • Dodatkowe uwagi: Available USB (3.0+) Port Required for Headset Pass-Through Camera & USB Port Support

Valve Index cena?

Valve Index VR KIT zostało wycenione na 4 669,00 zł - w tym wypadku  klienci otrzymają gogle, kontrolery i dwie stacje bazowe. Niektórzy mogą skusić się na Valve Index w zestawie z samymi kontrolerami i w tym wypadku musicie przygotować 3 499,00 zł. Firma pozwala także nabyć poszczególne elementy: 

  • VALVE INDEX HEADSET - 2 339,00 zł (dla osób posiadających Vive lub Vive Pro)
  • VALVE INDEX CONTROLLERS - 1 309,00 zł (dla osób posiadających Vive lub Vive Pro)
  • VALVE INDEX BASE STATION - 699,00 zł (dla osób posiadających Vive Pro)

Valve Index 3

Valve Index VR Kit co w pudełku?

Jeśli zdecydujecie się na najdroższy zestaw, to możecie mieć pewność, że do Waszego domu zawita kurier z ogromnym pudełkiem. Valve Index VR Kit zawiera:

  • Gogle
  • Zintegrowane słuchawki
  • Kabel gogli ze złączami DisplayPort 1.2 i USB 3.0
  • Zasilacz gogli
  • Przejściówkę do gniazdka dla gogli
  • Tylny adapter dla gogli (dla mniejszych głów)
  • Podkładkę interfejsu dla gogli
  • 2 kontrolery — lewy i prawy
  • 2 kable USB do ładowania kontrolerów
  • 2 stacje bazowe SteamVR 2.0
  • 2 kable zasilające do stacji bazowych o długości 4,5 metra
  • 2 stojaki na stacje bazowe z możliwością montażu
  • Przejściówkę do gniazdka dla stacji bazowej
  • Ściereczkę do czyszczenia

Warto spojrzeć:

Źródło: Valve

Komentarze (44)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper