Control jest zapatrzone w serię Dark Souls
Control to nowa gra studia Remedy Entertainment, twórców m in. Alana Wake'a oraz Quantum Break. Klimat ich najnowszej produkcji na pozór wydaje się miksem poprzednich gier, ale oferuje nieco zmienioną formę rozgrywki.
Remedy Entertainment zbliża się do wypuszczenia kolejnego tytułu, który jak na tak zaawansowane prace, dość rzadko bywa pokazywany mediom. Podczas E3 2019 twórcy na szczęście zdradzili kilka faktów na temat Control.
Gameplay z Control zaprezentowany.
W Control wcielimy się w Jesse Faden, u której trauma z dzieciństwa spowodowało pozyskanie nadprzyrodzonych umiejętności. Sami więc widzicie, zarys fabuły wskazuje, że będziemy mieć do czynienia z typowym dla developera tytułem. Jak jednak poinformował podczas panelu dyskusyjnego Thomas Puha, dyrektor ds. komunikacji Remedy, nie jest do końca tak, jak może nam się wydawać:
Control zrywa nieco z naszymi dotychczasowymi grami. Ma w sobie dużo więcej z Dark Souls, więc przygotujcie się na to, że będzie trudno.
Kiedy słyszę, że twórcy wzorują się na From Software, często mam przed oczami obraz sztucznie i nieumiejętnie wyśrubowanego poziomu trudności - oby tym razem tak nie było. Innym, wspólnym mianownikiem obu gier, jest ponoć sposób budowy świata. Wedle zapowiedzi, w budynku Biura Kontroli rozsiane są punkty, które ograniczają przeciwne nam siły, a także pomagają wzmocnić postać i odpocząć - tak jak ogniska w Dark Souls.
A powiązań jest jeszcze więcej, jak choćby bardzo szybka śmierć przez nieuwagę z rąk niebezpiecznych i bezlitosnych wrogów. Utrudniona również została kwestia energii naszej bohaterki, bowiem ta nie regeneruje się samodzielnie, a potrzebuje do tego "źródła", które zostawiają zabici przeciwnicy. Kiedy więc postać jest na wykończeniu, nie może schować się w rogu i przeczekać, a wręcz odwrotnie - gra zmusza nas, by napierać w kierunku kolejnych oponentów.
Puha nie chce jednak być źle zrozumiany:
Jestem olbrzymim fanem Soulsów, więc chcę by ludzie wiedzieli co ich czeka. Chcę by ludzie odebrali naszą nową grę jako wymagającą, czasami bardziej, a czasami mniej. To nie jest tak, że w Control będziecie na każdym kroku bezsensownie umierali.
Podsumowując całość słowami:
Dark Souls ma tu dużo głębszy wpływ, niżeli tylko mechanika. Chodzi nam o świat, a także o to w jaki sposób ten tytuł wybiera dla graczy sposób narracji.
Miejmy nadzieję, że wszystkie założenia i cele, jakie studio przed sobą postawiło zostaną spełnione. Każdy z nas woli dostać solidną grę akcji, niż dziwny i zapatrzony w coś twór z nienaturalnie wysokim poziomem trudności i szczątkowym sposobem narracji.
Premiera gry zaplanowana jest na 27.08.2019
Warto przeczytać:
E3 2019: wszystko w jednym miejscu.