Cyberpunk 2077 bez crunchu. CD Projekt obiecuje prace w spokojnych warunkach
CD Projekt RED ujawnił datę premiery Cyberpunk 2077. Teraz najważniejszym pytaniem jest – czy deweloperzy zdążą na czas? W sprawie premiery oraz warunków pracy wypowiedział się Marcin Iwiński.
Podczas konferencji Microsoftu poznaliśmy datę premiery Cyberpunk 2077, jednak w Sieci nie brakuje głosów, według których Polacy planują przynajmniej raz zmienić plany i gra może w ostateczności zadebiutować pod koniec 2020 roku.
Kurtka z pokazów Cyberpunk 2077 na eBay. CD Projekt RED odradza zakup
Szczerze mówiąc trudno mi wyobrazić sobie taki scenariusz – CD Projekt RED musiałby wtedy walczyć o uwagę z nową generacją – jednak w sprawie premiery postanowił wypowiedzieć się sam Marcin Iwiński. Współzałożyciel CD Projektu rozmawiał z dziennikarzem Kotaku i obiecał rozwój gry bez crunchu.
Jason Schreier zapytał wprost – czy będzie problemem jeśli pracownik mający rodzinę będzie chciał pracować od 10:00 do 18:00? Iwański podkreślił, że bez względu na wszystko każdy może liczyć na normalne warunki pracy.
Redaktor wspomniał także o pewnej ciekawostce – według jego informatorów CD Projekt RED miało na E3 ustalić datę premiery na listopad 2019 roku, jednak nawet wśród deweloperów pojawiło się przekonanie, że nie jest to realny termin. W odpowiednim momencie Polacy planowali przełożyć datę na początek 2020 roku.
Iwański wspomniał, że Schreier grzebie zbyt głęboko, ale po wyjaśnił sytuację:
„Plany produkcyjne są omawiane z ludźmi i oczywiście musieliśmy ustalić konkretną datę, bo jak wiesz, każdą grę można rozwijać w nieskończoność, bo zawsze jest coś, co można dopracować, ulepszyć. Więc ustalona data jest ważna. Ale to jest dużo planowania i bierzemy pod uwagę wiele zmiennych, przede wszystkim możliwości produkcyjne, czas, który uważamy za potrzebny, etap, na którym jesteśmy, ale także otoczenie rynkowe. Staramy się trafić w pewne dobre okno. I myślę, że to dobre okno. I jest to zgodne z naszymi planami produkcyjnymi.”
Współzałożyciel CD Projektu dodał, że przedstawiona data wynika z planowania produkcji – tak aby realne było stworzenie gry i nikt nie musiał odczuwać ogromnego obciążenia.
Polecamy:
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.