Wyniki badań Ligi Antydefamacyjnej pokazują, że zjawisko mowy nienawiści dotyka sporej liczby graczy
Pokazują one jasno - nękanie i groźby w grach online to bardzo poważny problem, który spotyka ogromną liczbę graczy.
Liga porozmawiała z tysiącami graczy, a wyniki badań nie napawają optymizmem. 65 procent respondentów powiedziało, że spotkało się z poważnym nękaniem, obejmującym prześladowanie oraz groźby fizyczne. Blisko 30 procent natomiast, doznało sytuacji, w których inny gracz opublikował ich poufne dane w internecie, takie jak numer telefonu, czy adres zamieszkania.
Organizacja Take This wydała białą księgę o problemach psychicznych w branży gier wideo
Według badań, największą dyskryminowaną w internecie grupą są kobiety, aż 40 procent "płci pięknej" twierdzi, że było źle traktowane ze względu na swoją płeć. Jedna trzecia osób z mniejszości seksualnych twierdzi też, że z tego względu padło ofiarą mowy nienawiści i gróźb pod swoim adresem. Wyniki pokazują, że do tego typu zachowań dochodzi najczęściej podczas rozgrywek w takie gry jak PUBG, Dota 2, Counter Strike: Global Offensive, League of Legends i Overwatch, czyli najbardziej popularnych tytułów wieloosobowych. Produkcjami z najbardziej przyjazną społecznością są World of Warcraft oraz Minecraft.
Organizacja przeprowadzająca badania mówi wprost, że wydawcy oraz twórcy gier nie radzą sobie z tym zjawiskiem w swoich produktach. Zapisy dotyczące przeciwdziałaniu tego typu zachowaniem w League of Legends oraz Fortnite są natomiast kopiami 1:1 z...Twittera.
A jakie są Wasze doświadczenia? Mieliście poważniejsze problemy z uciążliwymi graczami podczas sesji?
Warto także przeczytać:
- Uzależnienie od gier oficjalnie wpisane na listę chorób WHO
- Powstał Polski Związek Sportów Elektronicznych. Specjaliści będą dbać o dobro graczy
- This War of Mine i 11 bit studios wygenerowało ponad 500 000 dolarów dla organizacji War Child