Koch Media w Polsce. Wydawca otwiera oddział w Warszawie
Bardzo dobra wiadomość dla polskiej branży gier. Koch Media kontynuuje ekspansję na kolejne rejony, tym razem zdecydowanie celując w środkowo-wschodnią Europę. W Warszawie swoją działalność rozpocznie nowy oddział znanego producenta i dystrybutora gier, filmów oraz oprogramowania.
Koch Media jest wiodącym producentem i dystrybutorem cyfrowych produktów rozrywkowych z ponad 20-letnim doświadczeniem. Rozciągając swoją działalność wydawniczą oraz marketingową na całą Europę, Amerykę Północną oraz Australię, firma stała się największym partnerem wydawniczym w Europie. Korporacja jest partnerem wielu czołowych wydawców gier oraz oprogramowania m.in. Bethesdy, Capcomu, Codemasters, Kaspersky Labs, Konami, Koei Tecmo, Milestone, Segi czy Square Enix.
Pomimo wszelkich zawirowań w branży gier, producenci planują ciągły rozwój i umocnienie swojej pozycji na rynku – tym razem rozpoczynając działalność w naszym kraju. Dostrzegając polski potencjał, rzeszę utalentowanych twórców gier odnoszących coraz większe sukcesy oraz młody, dynamiczny rynek konsumencki, w Warszawie rozpoczyna pracę polski oddział Koch Media.
Klemens Kundratitz, dyrektor generalny Koch Media, tak komentuje otwarcie się na polski rynek:
„Częścią sukcesu Koch Media i Deep Silver jest to, że stale jesteśmy blisko graczy oraz deweloperów gier. Dzięki otwarciu nowego oddziału wydawnictwa w Warszawie będziemy jeszcze bliżej tętniącego życiem polskiego środowiska deweloperskiego, a także chcemy móc bezpośrednio oferować nasze rosnące portfolio gier wszystkim polskim graczom w formie fizycznej oraz cyfrowo. (…) Chcemy, aby Koch Media było pierwszym wyborem w zakresie lokalnych usług wydawniczych i dystrybucji detalicznej w regionie.”
Na czele polskiego oddziału stanie Maciej Turski:
Jestem bardzo dumny i podekscytowany, że mogę pełnić tę rolę w Koch Media. Polska oferuje wiele możliwości. Koch Media, dzięki swojej pozycji, będzie mogło wykorzystać ten potencjał. Oczywiście nadal staramy się w pełni skompletować zespół, ale już 1 października będziemy działać na pełnych obrotach. Wtedy też planujemy wydać pierwsze lokalne wersje naszych produkcji.
Warto dodać, że Koch Media zostało w lutym ubiegłego roku przejęte przez szwedzki THQ Nordic AB. Firma nadal zajmuje się wydawaniem i produkcją gier, posiadając własną dywizję. Deep Silver wspiera markę Metro przygotowaną przez 4A Games, Saints Row od Volition, a nawet w swoim czasie zagwarantowało sobie rozwijanie marki Dead Island – podobno wciąż trwają prace nad Dead Island 2. Aktualnie wydawca skupia się na promocji trzech tytułów: The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Director's Cut (27 sierpnia, PlayStation 4, Xbox One, PC), Shenmue III (19 listopada, PlayStation 4, PC) oraz Wasteland 3 (2020, PlayStation 4, Xbox One, PC).