PlayStation, Xbox i Nintendo chcą zmian w lootboxach! Firmy zaprezentowały nową politykę
Włodarze PlayStation, Xboksa oraz Nintendo ponownie działają wspólnie. Sony, Microsoft oraz Nintendo nie zamierzają dłużej patrzeć na problemy graczy związane z płatnymi skrzyniami. Firmy przedstawiły nową politykę platform, które będą miały wpływ na naszą branżę.
Właśnie odbył się panel Federalnej Komisji Handlu (FTC) dotyczący mikrotransakcji w grach, na którym doszło do sensacyjnej sytuacji. Entertainment Software Association ogłosiło, że producenci konsol PlayStation, Xbox oraz Nintendo zgodziły się na dobrowolną zmianę polityki dotyczącą lootboxów.
Sony, Microsoft i Nintendo grają razem!
Firmy chcą wspólnie zadbać o przejrzystość rozgrywki – wszelkie nowe gry lub aktualizacje dodające lootboxy na platformach Sony, Microsoftu oraz Nintendo będą zobowiązane do ujawnienia rzadkości przedmiotów.
„Microsoft, Nintendo i Sony poinformowały ESA o zobowiązaniu się do wprowadzenia nowej polityki platformowej w odniesieniu do wykorzystywania płatnych lootboxów w grach, które są opracowywane dla ich platform. W szczególności dotyczyłoby to nowych gier i aktualizacji gier, które dodają funkcje lootboxów i wymaga to ujawnienia rzadkości lub prawdopodobieństwa uzyskania losowych elementów wirtualnych w grach dostępnych na ich platformach”.
Sytuację przedstawił Michael Warnecke z ESA, który podkreślił, że wielu wiodących wydawców będących członkami ESA zobowiązało się do przyjęcia przedstawionego podejścia. Należy zaznaczyć, że wszyscy będą zmuszeni do przedstawienia danych na wszystkich platformach – także na urządzeniach mobilnych.
„Takie rozwiązanie byłoby również zgodne z założeniami Apple i Google na platformach mobilnych. Jesteśmy przekonani, że zapewni to kompleksowe podejście dla konsumentów, którzy otrzymają potrzebne im informacje i będą mogli podjąć świadome decyzje o zakupie płatnych skrzyń”.
Kto może dostosować produkcje?
Wśród Entertainment Software Association – organizacja reprezentująca wielu wydawców i programistów gier w branży – znajdują się między innymi: 505 Games, Activision Blizzard, Bandai Namco Entertainment, Bethesda Softworks, Bungie, Capcom, Deep Silver, Disney Interactive Studios, Electronic Arts, Epic Games, Focus Home Interactive, Gearbox Software, Kalypso Media, Konami, Legends of Learning, Nintendo, Nvidia, Rebellion Developments, Riot Games, SEGA, Sony Interactive Entertainment, Square Enix, Take-Two Interactive, Tencent, THQ Nordic, Triseum, Ubisoft, Warner Bros. Interactive Entertainment, Wizards of the Coast, Xseed Games oraz Xbox Game Studios. Aktualnie nie otrzymaliśmy zapewnienia, które firmy są gotowe na dostosowanie swoich przyszłych gier.
Zmiany nie pojawią się już w wydanych produkcjach, jednak warto zwrócić uwagę, że od czasu do czasu nawet w już wcześniej opublikowanych grach, zostają dodane łatki – w tej sytuacji deweloperzy będą musieli dostosować swoje tytuł do polityki Sony, Microsoftu oraz Nintendo.