Phil Spencer jest zdania, że konsolowe wojny producentów są przeszłością. Żyjemy w czasach współpracy
Phil Spencer to ambitna postać, która pomimo błędów, jakie firma popełniła choćby przy premierze Xboksa One, stara się wynieść firmę najwyżej w jej historii.
Spencer ma własne, specyficzne zdanie na temat współczesnych wojen konsolowych, których zamysł uległ znacznym zmianom. Oczywiście, według szefa marki Xbox firmy wciąż gdzieś czują konkurencję i starają się być lepsze od rywali - zwłaszcza pod względem technologicznym. Dostrzega jednak, że sama idea firm, jako śmiertelnych wrogów próbujących się zmiażdżyć w kampaniach marketingowych i wysyłających szpiegów, minęła bezpowrotnie.
W wywiadzie z redakcją portalu Gamespot zaznaczył, jak chociażby przedstawiciele największych korporacji spotkały się podczas tegorocznej edycji E3, by przedyskutować wspólne dobro branży gier wideo i ustalić taktykę. Jak czytamy, według Phila biznes nie jest już sportem, w którym nieustannie próbujesz zmusić drugą stronę do poddania się i obecnie to znacznie bardziej kooperacyjna dziedzina.
Piękną sprawą w przypadku E3 jest to, że wszyscy zasiadamy przy jednym stole, kiedy dochodzi do spotkania zarządu. EA - siedzi, Take - Two również, dalej Sony, Nintendo - około 30 przedstawicieli największych wydawców, Epic też jest. Dyskutujemy, jak uczynić targi jeszcze lepszymi dla wszystkich. Za każdym razem kiedy możesz, a skupiamy się na tym wszyscy - trzeba tworzyć wspólne obszary dla nas, jako branży gier wideo, gdzie mamy nadzieję dokonać progresu, jak na przełomie ostatnich lat. Myślę, że daje nam to zrozumieć, że w konkretnych aspektach współpraca prowadzi do bardzo fajnych pomysłów.
Cóż, współpraca największych producentów i wydawców może nam w zasadzie tylko pomóc. Funkcje takie jak cross-play, to znak, że ktoś faktycznie myśli o społeczności graczy oraz ich wygodzie. Czekamy na konkretne działania.
Więcej na temat Xboksa oraz Phila Spencera na naszym portalu:
- Phil Spencer ujawnia, że sposób prezentacji Xboksa One był kompletną pomyłką
- Xbox Game Studios może zostać ponownie powiększone. Informator zwiastuje przejęcia w 2019 roku
- Szef marki Xbox: rozgrywka w chmurze jest nieunikniona, ale nie zastąpi konsol
- Xbox Scarlett otrzyma wiele gier single-player. Spencer zapowiada prace nad nowymi historiami