Co łączy Control, Alana Wake'a i resztę gier Remedy Entertainment? Twórcy planują skłonić graczy do myślenia
Studio Remedy za sprawą dopiero co wypuszczonego Control jest obecnie dość popularnym tematem rozmów w branży gier wideo.
Control to solidny tytuł, choć zdania na ten temat są podzielone, co doskonale pokazuje rozstrzał między poszczególnymi ocenami. Dla jednych tytuł jest najlepszym dziełem Remedy Entertainment, inni natomiast nie przeszli obojętnie wobec poważnych problemów technicznych gry i wypunktowali resztę minusów, na jakie zdarzyło im się trafić podczas rozgrywki.
Pomijając jednak tę warstwę gry, reszta stoi tu na bardzo wysokim poziomie, a fińskie studio po raz kolejny udowodniło, że w temacie nawiązań i easter eggów reprezentuje wysoką półkę. W Control trafimy na odniesienia m in. do wydanego za czasów poprzedniej generacji hitowego Alana Wake'a, ale również innych gier stworzonych przez developera oraz elementów świata popkultury.
Taka dbałość o szczegóły jest nie tylko miłym usprawnieniem rozgrywki, ale wręcz filozofią, jak przewodzi twórcom podczas produkcji nowych gier. Podczas wywiadu udzielonego redakcji portalu videogameschronicles, Mikael Kasurinen będący reżyserem Control, opowiedział o tym jak studio chce łączyć doświadczenie płynące z ich gier. Nie jest jasne, czy Remedy chciałoby wrzucać postacie i wydarzenia z jednej produkcji do drugiej, czy chodzi tu raczej o sam klimat i atmosferę produkcji, ale osobiście obstawiałbym drugą możliwość.
Kiedy tworzymy świat danej gry, jesteśmy bardzo uważni i skupieni. Nie łączymy ich zwyczajnie na siłę, wrzucając wszystko do jednego worka. Uważamy, że wszystkie gry Remedy posiadają specyficzną ciągłość, przez co można je traktować jako posiadający wspólny pierwiastek twór. Chcę, żeby nasza społeczność współpracowała i złożyła historię do kupy. Nie chcemy im mówić, o co chodzi. Mają sami rozwiązać te zagadkę. Chcę żeby ludzie wyciągnęli sami wnioski.
Jak sądzicie, czy za jakiś czas dowiemy się czegoś niezwykłego na temat tego, co łączy wszystkie gry studia? Może twórcy mają w głowach dużo bardziej ambitny plan, niż nam się może wydawać.
Więcej na temat Remedy Entertainment:
- Sony planuje ponoć zakupić Remedy Entertainment. Kolejne wzmocnienie przed nową generacją?
- Control na materiale wideo. Porównanie wersji na Xboksa One X, PlayStation 4 Pro i komputery osobiste
- Control ze spadkami do 10 fps. Remedy starało się ukryć problemy gry
- Control nowym hitem twórców Alana Wake'a? Gra zebrała kilka 10/10