Minecraft RTX na porównaniu. Ray tracing zmienia grę nie do poznania
Śledzenie promieni w czasie rzeczywistym to nadal melodia przyszłości, ale wielu graczy może już zapoznać się z pierwszymi grami wykorzystujący RTX. Jedną z gier korzystających z mocy nowoczesnej technologii jest Minecraft - najnowsze porównanie prezentuje zdumiewającą różnicę w oprawie.
Pierwsze publiczne testy Minecrafta odbyły się w maju 2009 roku, a w listopadzie 2011 miejsce miała premiera na komputerach osobistych. Następnie gra debiutowała na kolejnych platformach, studio Mojang AB z marką trafiło pod skrzydła Microsoftu. Pracę nad tytułem nie stoją w miejscu, gdyż jest on ciągle rozwijany i ulepszany.
Minecraft RTX to proste ulepszenie gry przygotowane dzięki obsłudze ray tracingu w czasie rzeczywistym, ale słowa nie opisują tych możliwości. Dopiero poniższy pokaz jest żywym przykładem, jak dobrze można usprawnić oprawę nawet w tak klasycznej produkcji. RTX wprowadza realistyczne oświetlenie, żywe kolory, a nawet poprawia renderowanie wody.
Już teraz nie brakuje mocnych gier AAA, które potrafią dobrze wykorzystać RTX (przykładowo Control), ale dopiero w przyszłym roku możemy spodziewać się nadejścia kolejnej pokaźnej fali potencjalnych hitów (Watch Dogs Legion, Cyberpunk 2077), które mogą otrzymać prawdziwego kopa w grafice dzięki wspomnianej technologii.
Więcej o wykorzystaniu technologii RTX w grach przeczytacie na naszym portalu:
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Minecraft.