Red Dead Redemption 2 w zestawieniu Stadia vs PC vs Xbox One X. Google Stadia daleko w tyle
Jak radzi sobie Google Stadia z najnowszym dziełem od Rockstar Games? Zapraszamy do obejrzenia porównania od niezawodnego Digital Foundry.
No niestety, Google nie podołało zadaniu - ich najnowsza usługa streamingowa jest obecnie wyśmiewana na całym świecie, a pierwotne założenia ogromnej firmy mijają się z ostatecznym produktem. Cztery dni temu pisaliśmy o pierwszych porównaniach z grami dostępnymi jednocześnie na Google Stadia i innych platformach, gdzie gołym okiem widać było jak bardzo Stadia odstaje od PC czy mocniejszych wersji konsol od Sony i Microsoftu.
Niezawodny Digital Foundry przygotował materiał, w którym przedstawia możliwości PC i Xboksa One w mocniejszej wersji oznaczonej wersją X i najnowszej usługi od Google. Już w 6 minucie widzimy w akcji zestaw PC oraz Xboksa One X w grze Red Dead Redemption 2. Obraz w podstawowej wersji Google Stadia jest strasznie rozmazany, a największą "pikselozę" możemy zobaczyć podczas użytkowania trybu fotograficznego, na którym możemy przybliżyć swój ekran na dany obiekt. Bardzo słabej jakości są również drzewa, które po przybliżeniu wyglądają gorzej niż paroletni Crysis 3.
Dość o grafice, zobaczmy na jakim poziomie stoi optymalizacja RDR 2 na Google Stadia. W wersji "balanced" w rozdzielczości Full HD, Stadia nie wyrabia nawet w 60 klatkach na sekundę. Podczas pierwszych misji w grze, klatki schodzą nawet poniżej 50. W rozdzielczości 1440p klatki są zablokowane na 30, podobnie jak w Xboksie One X, tylko z tą różnicą, że konsola od Microsoftu generuje więcej szczegółów i jakość grafiki jest na wyższym poziomie.
Jak sami widzimy, świat nie jest jeszcze gotowy na taką formę streamingu, a większość graczy woli pozostać przy stacjonarnych sprzętach.
Więcej o Google Stadia na naszym serwisie:
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Red Dead Redemption 2.