Diablo 4 wprowadzi zmiany w przedmiotach. Blizzard potwierdza: Projekt znajduje się na bardzo wczesnym etapie

Gry
1627V
Diablo 4 wprowadzi zmiany w przedmiotach. Blizzard potwierdza: Projekt znajduje się na bardzo wczesnym etapie
Iza Łęcka | 05.12.2019, 12:53

Blizzard kontynuuje dialog ze społecznością, którego zadaniem jest przedstawienie graczom Diablo 4 i zaproponowanie odpowiednich zmian. Gra wciąż znajduje się w bardzo wczesnym etapie powstawania, a prezentowane mechaniki nie zostały jeszcze wdrożone do produkcji.

David Kim, główny projektant systemów Diablo 4, opublikował na witrynie gry szczegółowe informacje dotyczące proponowanych zmian w przedmiotach. Deweloper podkreślił jednocześnie, że firma dzieli się szczegółami postępu „o wiele wcześniej niż kiedykolwiek”, a sam „projekt znajduje się na bardzo wczesnym etapie”. Nie możemy więc spodziewać się szybkiej premiery, bo większość z proponowanych rozwiązań nie znajduje się nawet w produkcji. To dopiero plany.

Dalsza część tekstu pod wideo

Diablo 4 odświeży przedmioty

Twórcy mimo to są pewni jednego – w nie zamierzają kopiować rozwiązań zastosowanych w generowaniu przedmiotów z Diablo 2 lub Diablo 3. Studio szuka lepszych możliwości, planując między innymi odświeżyć system afiksów.

W Diablo 4 wszystkie afiksy będą stanowić istotny element potęgi naszych postaci. Jednocześnie Blizzard nie chce już sytuacji, podczas której gracze szukają tylko jednego, idealnego przedmiotu dla swojego bohatera. Tytuł ma zapewnić większy wybór, dlatego zaproponowano zmiany:

„Zwiększymy łączną liczbę afiksów dla przedmiotów, wliczając w to przedmioty magiczne (niebieskie), rzadkie (żółte) i legendarne (pomarańczowe). Powinno to zwiększyć wpływ nielegendarnych afiksów na ogólny poziom potęgi waszych bohaterów.”

W grze pojawią się również trzy nowe statystyki:

  • Moc Aniołów, która wydłuża czas trwania wszystkich pozytywnych efektów (takich jak wzmocnienia czy leczenie)
  • Moc Demonów, która wydłuża czas trwania wszystkich negatywnych efektów (takich jak osłabienia czy obrażenia z upływem czasu)
  • Moc Przodków, która zwiększa szanse na aktywację efektów przy uderzeniu (inaczej mówiąc szansę procentową)

Twórcy dodają teraz nowe statystyki mocy do przedmiotów, które wpłyną na możliwości uzyskane chociażby z broni – gracz może natrafić na kostur z adnotacją o potrzebie zebrania 50 Mocy Demonów, by odblokować dodatkową rangę.

Diablo 4 ze zmianami w ataku i obronie

W nowym tytule Blizzarda wzmocnienie Ataku znajdziemy wyłącznie na broni, a Obrony na pancerzu. Zrezygnowano także ze statystyk Ataku i Obron na biżuterii – głównym celem takiej praktyki jest zadbanie o lepsze odzwierciedlenie charakteru poszczególnych przedmiotów. W Diablo 4 Atak/Obrona nadal nie będą najważniejsze, bo zdobyte afiksy pomogą wpływać na zwiększenie możliwości bohatera.

David Kim dodał, że zespół korzystając z porad społeczności usunął z gry starożytne, legendarne przedmioty w aktualnie prezentowej formie. Zamiast tego doświadczeni gracze natrafią na „przedmioty jednorazowe” (jeszcze nie posiadają nazwy), które wypadną z potworów i zaoferują losowy afiks legendarny, możliwy do powiązania z przedmiotami nielegendarnymi. Tak prezentują się szczegóły:

- Stworzymy „wybieralny tryb przedmiotów”, który pojawi się dopiero, gdy gracze zaznajomią się z rzadkimi i legendarnymi przedmiotami, a także z różnymi afiksami w grze.

- Wprowadzimy nowe sposoby grania bez konieczności zwiększania potęgi przedmiotów na końcowym etapie gry.

- Rzadkie przedmioty z najlepszymi afiksami nadal będą przydatne i nie stracą wartości.

Więcej o Diablo 4 na naszym serwisie:

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Diablo IV.

Źródło: https://eu.diablo3.com/pl/blog/23230076/projektowanie-systemu-gry-w-diablo-iv-cz%C4%99%C5%9B%C4%87-ii-03-12-2019

Komentarze (40)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper