PS5. Funkcja 3D Audio zapewni dużo bogatsze doświadczenia z grania
Wiele wskazuje na to, że kolejna generacja może na nowo zdefiniować immersję, która powstaje, gdy obcujemy z grami wideo. Dużo większe znaczenie ma mieć dźwięk!
Nadchodząca generacja konsol ma przynieść kolejne zmiany, jeśli chodzi o kwestię gier. O kolejnych ulepszeniach i poprawkach słyszymy od wielu miesięcy i jeśli choć część z nich się spełni, będziemy mogli mówić o sporym skoku jakościowym.
Z roku na rok coraz większe znaczenie przypisuje się dźwiękom w grze. Nie jest to po prawdzie jeszcze tak znaczący aspekt, jak grafika i fabuła, ale wywiera rosnący wpływ na ich odbiór. Kolejny krok w kierunku znaczenia muzyki w grach ma przynieść PlayStation 5.
Informacją podzielił się Samuel Justice (dawniej dźwiękowiec w The Chinese Room, DICE i Frictional Games), a dziś jeden z reżyserów w Sweet Justice Sound, które zajmowało się tworzeniem audio do Fortnite, czy Mortal Kombat 11).
Udzielił on bardzo ciekawego wywiadu dla GamesRadar, w którym poruszono kwestie nowej technologii, która ma zostać zaimplementowana do nadchodzącej konsoli od Sony:
Myślę, że surowa moc obliczenia, której potrzeba do stworzenia realistycznych modeli audio, jest hiperbolizowana. W przeszłości udało nam się stworzyć dobre odwzorowanie modelowania akustycznego dzięki kilku sprytnym technikom. Zdolność do automatycznego generowania dźwięków 3D jest ogromnym krokiem naprzód dla gier i na pewno zapewni znacznie bogatsze wrażenia.
A jak Wy myślicie? PlayStation 5 ma szansę na nowo zdefiniować skalę doświadczeń, które płyną z gry, przy pomocy dźwięku? Dajcie znać w komentarzach.
Więcej o nadchodzącej konsoli od Sony: