Nioh 2. Grafika oraz optymalizacja przeanalizowana w różnych trybach - Digital Foundry stworzyło obszerny film
Kanał Digital Foundry przygotowało materiał, w którym przedstawiają grafikę i optymalizację Nioh 2 w wielu trybach na podstawowych, jak i ulepszonych konsolach PlayStation 4.
Nioh 2 to zdecydowanie jedna z najgorętszych premier pierwszej połowy 2020 roku - studio Team Ninja po świetnym przyjęciu pierwszej odsłony slashera rozpoczęło prace nad drugą częścią - podobnie jak Nioh z 2017 roku, Nioh 2 zebrał bardzo wysokie oceny - u nas także najnowsza produkcja japońskiego studia zebrała wysoką notę - naszą recenzję przeczytacie po kliknięciu w ten link.
Portal Digital Foundry przygotował obszerny materiał, w którym porównuje otoczkę wizualną oraz wydajność na dwóch konsolach Sony - podstawowej wersji PlayStation 4 oraz tej lekko ulepszonej, PlayStation 4 Pro. Nioh 2 może działać w dwóch trybach - pierwszy z nich to tryb akcji, który pozwala cieszyć się grą w 60 klatkach na sekundę lekko zmniejszając jakość otoczenia, a drugi z nich - filmowy - podkręca oprawę graficzną kosztem klatek - możemy grać maksymalnie w 30 fps-ach. Istnieje także trzecia opcja, która umożliwia rozgrywkę w filmowym trybie bez ograniczania klatek na sekundę, ale wtedy gra chodzi niezbyt płynnie.
Jeśli chcecie od razu przejść do konkretów, przewińcie poniższy film do 2:12 - od tego momentu zaczyna się porównanie. Gołym okiem możemy zauważyć ogromną różnicę pomiędzy rozgrywką w 30, a 60 klatkach na sekundę. Dodatkowo, w dalszej części filmu widać porównanie zbliżonych tekstur w obu trybach - moim zdaniem - rozgrywka w 30 klatkach na sekundę kosztem lekko lepszych tekstur nie jest opłacalna.
Z kolei jeśli chodzi o optymalizację - na konsoli PlayStation 4 w podstawowej wersji, jak i tej w wersji Pro "movie mode" utrzymuje stałe 30 klatek (z rzadkimi minimalnymi spadkami do 29 fpsów), rozgrywka w owym trybie z odblokowanymi klatkami umożliwia rozgrywkę w okolicach 35-50 fpsach, a zabawa w "action mode" zapewni stałe 60 klatek.
Warto zajrzeć na: