Sony zwalczy nudności podczas rozgrywki na PlayStation VR 2? Firma opracowuje technologię
Wirtualna rzeczywistość oferuje świetną zabawę, ale nie wszyscy gracze mogą uczestniczyć w długich sesjach VR. Producenci sprzętu doskonale zdają sobie z tego sprawę i Sony zamierza aktywnie walczyć z nudnościami. Firma opracowuje specjalną technologię, która może zostać wykorzystana w PlayStation VR 2.
Nie od dzisiaj wiemy, że wirtualna rzeczywistość potrafi zapewnić wyjątkową zabawę, ale część graczy nie może cieszyć się rozgrywką, ponieważ problemy z błędnikiem uniemożliwiają im długą rozgrywkę. Producenci sprzętu doskonale o tym wiedzą – Sony już w 2018 roku informowało o pracy nad technologią, która ma pomóc graczom.
Nie wszyscy są przekonani, że problemem jest sprzęt, ale japoński producent nadal pracuje nad ulepszeniem swoich gogli VR. Gracze dotarli do nowego patentu, który ma pomóc graczom w walce z efektami choroby lokomocyjnej. Firma zamierza wywołać efekt „potrząsanej głowy” – pomysł ma symulować normalne chodzenie i wysyłać do mózgu odpowiednie informacje.
W zależności od naszego ruchu, urządzenie ma oferować odpowiednie „drgania”, które będą mocniejsze w momencie, gdy będziemy szybciej docierać do wyznaczonego punktu. Inżynierowie chcą wyeliminować problem nudności pojawiający się w momencie, gdy jesteśmy świadkami konfliktu pomiędzy ruchem wizualnym a fizycznym.
Znam przynajmniej kilku graczy, którzy pomimo wielkiej sympatii do nowinek technicznych, nie mogą bawić się w VR dłużej niż 15 minut. Firmy odpowiedzialne za sprzęt doskonale o tym wiedzą i jak widać Sony chce walczyć z problemem.