Nintendo Switch może poradzić sobie z każdą grą z PS4 i Xboksa One. Virtuos chwali konsolę
Twórcy portu XCOM 2 na Nintendo Switcha są pewni, że konsola Nintendo może "udźwignąć" każdą produkcję przygotowaną z myślą o PS4 i Xboksie One. Virtuos przygotowało specjalną technologię, by móc zadbać o każdą grę.
Virtuos to założone w 2004 roku studio specjalizujące się w przenoszeniu gier na różne platformy. Zespół został zatrudniony przez Take-Two do przygotowania XCOM 2 Collection i Bioshock: The Collection na Nintendo Switcha, a Private Division zleciło deweloperom zaoferowanie The Outer Worlds na sprzęt Nintendo. To tylko trzy ostatnie z wielu interesujących i udanych portów, nad którymi ekipa pracowała w ostatnim czasie.
Zhang Chengwei, starszy producent Virtuos, rozmawiał z dziennikarzem Nintendo Life o wprowadzeniu XCOM 2 na platformę Nintendo. Deweloper nie ukrywał, że sporym wyzwaniem było sprostanie ograniczeniom pamięci przenośnej konsoli. Opracowano więc „Virtuos' Solution”, dzięki którym po zapoznaniu się z produkcją i omówieniu priorytetów wydawcy, ustalane są najlepsze rozwiązania:
„Proponujemy najlepsze rozwiązania, aby w pełni wykorzystać najlepsze cechy Switcha i naprawdę sprawić, by gra błyszczała, nie tylko jako gra, ale szczególnie jako gra na Switcha.”
Zhang Chengwei zaznaczył, że zaproponowanie takich gier jak Starlink: Battle for Atlas, Dark Souls: Remastered, The Outer Worlds i właśnie nadciągający XCOM 2 sprawiło, że zespół „nie ma wątpliwości”, iż Nintendo Switch poradzi sobie z każdym tytułem z PS4 i Xboksa One.
Virtuos wciąż uczy się platformy, nabywając cennego doświadczenia, a każdy kolejny projekt sprawia, że twórcy coraz lepiej radzą sobie z urządzeniem i mogą uzyskać dodatkową moc. To w połączeniu z unikalnymi możliwościami konsoli daje nam produkcje o specyficznym charakterze.
XCOM 2 i BioShock: The Collection zostały potwierdzone na ostatnim evencie Nintendo. Od tego czasu czekamy na nowe zapowiedzi, ale te mają nadejść już wkrótce.