STALKER 2 na nowych ujęciach zachwyca. Gra otrzyma „jeden z największych otwartych światów” w historii
STALKER 2 zadebiutuje już w przyszłym roku, dla deweloperów jest więc to znakomita okazja, by nieco opowiedzieć o produkcji, nie szczędząc kilku konkretów. Gracze mogą spodziewać się nie tylko wielkiego świata, ale dopracowanej i ciekawej historii.
GSC Game World na początku roku pokazało pierwszy screen ze STALKER 2, zapowiadając tym samym „wiele niespodzianek”. Jedną z nich jest oczywiście pojawienie się gry na Xbox Games Showcase – w przyszłym roku tytuł trafi na Xboksa Series X oraz PC.
Potwierdzono, że STALKER 2 zaprosi graczy do jednego z największych otwartych światów w historii. Gra działa na Unreal Engine 4, a zwiastun prezentuje poziom grafiki, do którego dążą deweloperzy. Na materiale widzimy modele z gry, choć nie przedstawiają one ostatecznej jakości produkcji. Akcja gry rozgrywać się będzie w zamkniętej strefie Czarnobyla, gdzie wymieszane zostaną nowe lokacje ze starymi.
zaprezentuje „epicką i nieliniową historię”, gdzie kluczowe znaczenie będą miały wybory gracza – konsekwencje niektórych decyzji będą widoczne od razu, choć będą one mogły wpłynąć także na wydarzenia w całym świecie.
GSC GameWorld podczas prac wykorzystuje motion-capture (do ciał i twarzy bohaterów) oraz fotogrametrię. Gra od premiery będzie obsługiwać mody, jednak autorzy nie zamierzają zapewnić wsparcia dla wirtualnej rzeczywistości czy trybów podobnych do Battle Royale.
STALKER 2 od dnia debiutu będzie dostępny w Xbox Game Pass. Autorzy ujawnili także kilka nowych screenów, które prezentują klimatyczne miejscówki.