Ubisoft usunął grę RPG o Królu Arturze. Pieczę nad nią sprawował weteran BioWare
Jason Schreier przygotował obszerny artykuł na temat usuniętego projektu Ubisoftu, nad którym pieczę sprawował weteran z BioWare.
Swego czasu krążyły plotki, że Ubisoft pracuje nad nowym, niezapowiedzianym dotąd IP. Okazuje się, że miał być to sieciowy tytuł RPG, inspirowany bestsellerowym Monster Hunter World, obracający się wokół Króla Artura. Nad projektem pieczę sprawował weteran BioWare, Mike Laidlaw, który swego czasu zajmował się serią Dragon Age.
Avalon, bowiem tak brzmiała robocza nazwa skasowanej gry, była wysokobudżetową produkcją, rozgrywającą się w świecie fantasy wypełnionym po brzegi rycerzami, intrygami politycznymi i legendami. Pracował nad nim oddział Quebec, czyli twórcy Assassin's Creed: Odyssey, którzy byli zszokowani, gdy dowiedzieli się, że Serge Hascoet, były pracownik Ubisoftu (był oskarżony o mobbing), anuluje projekt. Według Jasona Schreiera, dziennikarza Bloomberga, ów deweloper nie był fanem fantasy, więc aby go zadowolić, Ubisoft musiał zrobić coś niemożliwie dobrego - padły słowa, że musi to być tytuł lepszy od przygód wykreowanych przez Tolkiena, twórcy m.in. Władcy Pierścieni.
Tak jak wspomniałem wyżej, pracownicy oddziału byli bardzo zadowoleni z obecnego stanu projektu, więc anulowanie prac było dla nich ogromnym szokiem, również dla Mike'a Laidlawa, który, próbując cokolwiek zrobić, przedstawiał kolejne pomysły - wszystkie zostały odrzucone przez Serge Hascoeta. Jednym z nich było zrezygnowanie z fantasy, a wejście w kategorię science fiction z naciskiem na grecką mitologię.
Według anonimowych deweloperów pracujących w Ubisofcie, Hascoet nadużywał często władzy, ograniczając tym samym firmę, która często miała świetne pomysły na zrobienie kroku w przód. Teraz wiele osób powie, że Ubisoft stoi w miejscu, oklepując ciągle te same formuły swoich najpopularniejszych serii. Wygląda więc na to, że było to spowodowane nieodpowiednią osobą będącą na nieodpowiednim stanowisku.
Schreier dodał, że na początku tego roku weteran BioWare odszedł z Ubisoftu. Dziennikarz próbował się z nim skontaktować, ale deweloper odmówił komentowania sprawy, podobnie jak Serge Hascoet.
The game, Avalon, was a co-op multiplayer King Arthur rpg inspired heavily by Monster Hunter. People who worked on the project said they were stoked about the team and the progress they'd made. They were infuriated that it was canceled because Hascoët didn't care for the setting
— Jason Schreier (@jasonschreier) July 28, 2020
NEWS: Fans have long wondered why Ubisoft hired Dragon Age designer Mike Laidlaw only for him to leave after just a year. The answer: Laidlaw's King Arthur game was canceled because former Ubisoft creative chief Serge Hascoët didn't like the setting https://t.co/tIMHfrMgza
— Jason Schreier (@jasonschreier) July 28, 2020