PS5 i XSX mają być „wstrzymywane” przez aktualną generację. Ryan McCaffrey nie zgadza się z Microsoftem
Ryan McCaffrey jako pierwszy publicznie skrytykował wizję Microsoftu, który planuje przez następne lata wspierać dwie generacje. Zdaniem dziennikarza IGN, potencjał PS5 i Xboksa Series X jest wstrzymywany przez skupienie się na dwóch generacjach.
W ciągu ostatnich miesięcy Microsoft zaskoczył, prezentując swoją wizją nowej generacji. Amerykanie zaproponują najmocniejszego next-gena, ale jednocześnie planują wspierać Xboksa One. Phil Spencer mówił o oferowaniu gier na dwa urządzenia, nawiązując do koncepcji znanej z komputerów osobistych – na rynku PC widzimy bardzo zróżnicowane specyfikacje (od bardzo mocnego do słabszego zestawu).
Ryan McCaffrey jest pierwszą osobą, która publicznie nie zgadza się z przedstawioną wizją. Dziennikarz stwierdził, że mylił się, twierdząc iż „aktualna generacja nie wstrzyma next-genów”. Po zasięgnięciu opinii „wystarczającej liczby osób”, rozwinął swoją myśl, potwierdzając że choć taka inicjatywa wydaje się sensowna w przypadku niektórych gier, to jednak nie sprawdza się w odniesieniu do wysokobudżetowych gier AAA. Jego zdaniem trzeba zrezygnować ze „starego sprzętu”.
„Brzmiało to dobrze na papierze, ale nie w prawdziwym świecie.”
It sounded good on paper, but not in the real world.
— Ryan McCaffrey (@DMC_Ryan) August 24, 2020
Na jego wiadomość odpowiedział między innymi Shinobi602, który jest informatorem powiązanym z Microsoftem oraz menadżer ds. komunikacji z Wushu Studios (twórcy pomagają przy Baldur's Gate 3 oraz Destruction AllStars). Jego zdaniem, gry zawsze będą rozwijane w oparciu o „najniższy wspólny mianownik” i choć nie chce on podchodzić do sprawy negatywnie, to wspieranie wizji produkcji cross-generacyjnych zawsze związane jest z tworzeniem tego samego doświadczenia na dwóch platformach, dlatego też funkcje projektowane są na słabszej platformie.
Games will always be developed with the lowest common denominator. I hate to even approach it negatively, because it's not honestly. Cross-gen games are fine, but if you want the same experience across the board including lower SKU, you have to design around that feature set.
— Shinobi602 (@shinobi602) August 24, 2020
Słowa Ryana McCaffrey'ego nie pojawiają się bez przyczyny. Wczoraj informowaliśmy o przeciekach, zgodnie z którymi 343 Industries ma problemy z oferowaniem Halo Infinite na Xboksie One S. Gra ma działać fatalnie, przez co studio rozważa zrezygnowanie z wspierania dwóch generacji.