Crysis Remastered może być „najbardziej zepsutą grą tej generacji”. Tytuł jest „niegrywalny na Xbox One X”
Po godzinie 10:00 Crytek świętował premierę Crysis Remastered na trzech kolejnych platformach, a teraz deweloperzy muszą ratować produkcję. Tytuł jest podobno niegrywalny na aktualnych konsolach i wszystkiemu winny jest ray tracing. Trzeba przyznać, że nie tak to miało wyglądać.
Crysis Remastered jest już dostępny na PlayStation 4, Xboksie One oraz PC, ale najwidoczniej najlepiej wstrzymać się z kupieniem gry w wersji konsolowej. W Sieci pojawiły się pierwsze komentarze graczy, którzy potwierdzają, że tytuł przeze efekty graficzne (ray tracing i HDR) jest w zasadzie niegrywalny.
Manny Calavera potwierdza, że gra na Xboksie One X i po wejściu na plażę słońce odbija się od wody i zasłania widok. Wygląda to „okropnie” i problemy pojawiają się podczas włączonego ray tracingu i HDR.
Tak działa gra na Xboksie One X:
Adventures in Crysis Remastered for the Xbox One X.
— Matt Gardner | GameTripper (@GameTripperUK) September 17, 2020
"Can it run Crysis?"
Apparently not in RayTracing mode. YIKES. pic.twitter.com/cArnvIQpSh
After recommendations from Crytek, I reinstalled it fully and started again. Here's "Quality" mode again on Xbox One X... pic.twitter.com/WKLrf6dWJh
— Matt Gardner | GameTripper (@GameTripperUK) September 17, 2020
...and here's "RayTracing". The reinstall seems to have made things worse. pic.twitter.com/ULeW1p0bX2
— Matt Gardner | GameTripper (@GameTripperUK) September 17, 2020
Na wiadomość odpowiedział John Linneman z Digital Foundry, który potwierdził, że podczas testów w biurze Cryteku nie pojawiały się te błędy i choć wersja na PlayStation 4 Pro działa lepiej, to jednak w tym wypadku nie możemy liczyć na stałe 30 fps. Dane przedstawiają 31 klatek na sekundę, ale na ekranie pojawiają się dziwne drgania. Identyczny błąd został dostrzeżony na Nintendo Switchu.
Oh, trust me, I've been working on this all week. It has been a nightmare. There are other issues besides this. However, I've been talking with them as I find them in hopes that they can be solved - it sounds like most of them are already fixed. Needed another week before launch
— John Linneman @dark1x.bsky.social (@dark1x) September 18, 2020
PS4 Pro is different and better overall. The issue on Pro is that it has the same 31fps bug as Switch. So while it's very stable, it has judder. What's odd is that the version we played a few weeks ago at their office did NOT have these problems. Something must have happened.
— John Linneman @dark1x.bsky.social (@dark1x) September 18, 2020
Gracz testuje pozycję na różnych trybach i niemal w każdym błędy w grafice wpływają na doświadczenie i rozgrywka jest w zasadzie niemożliwa. Swoje wrażenia jako jeden z pierwszych dziennikarzy przedstawił Forbes – Matt Gardner potwierdza ogromne problemy:
„Nie chodzi o to, że Crysis Remastered jest powolny, źle wyrenderowany lub pełny błędów; jest zupełnie niegrywalny, nawet przy standardowych, sprzyjających jakości ustawieniach. Szczerze mówiąc, Crysis Remastered może być najbardziej zepsutą grą, w jaką grałem na tej generacji.”
Matt Gardner potwierdził dziwne załamania obrazu i dopiero po 30 minutach „naprawił” grę przez włączenie trybu „Wydajności” z wyłączonym HDR. Crytek wysłał do Forbesa wiadomość – studio potwierdziło identyfikację problemu i łatka pojawi się na początku przyszłego tygodnia.