RTX 3080 nie radzi sobie z Crysis Remastered. Gra Cryteku została okropnie zoptymalizowana
Crysis Remastered na PC również nie został dobrze zoptymalizowany. W trybie "Can it Run Crysis" karta RTX 3080 nie generowała czasami nawet 30 klatek na sekundę.
Z rana donosiliśmy o informacji, z której wynika, iż Crysis Remastered nie radzi sobie w trybie: "Can it Run Crysis?" na konsolach Xbox One X i PlayStation 4 Pro. Gra ma ogromne spadki klatek na sekundę, co mocno wybija z rytmu. Okazuje się, że optymalizacja na komputerach osobistych również kuleje.
Jeden z YouTuberów zajmujących się różnymi testami kart graficznych przygotował materiał, w którym na warsztat wziął ww. produkcję, wkładając do swojego blaszaka RTX-a 3080, czyli kartę, która w większości tytułach generuje około 15-30 FPS-ów więcej od RTX-a 2080 Ti. Okazuje się, że pozycja na najwyższych ustawieniach graficznych, w połączeniu z rozdzielczością 4K, ogromnie wymęcza GPU od Nvidii. Klatki na sekundę nie są stabilne, ponieważ skaczą pomiędzy liczbą 25 a 33 (8 minuta filmu). Posiadacz karty, dopiero po zmniejszeniu opcji odpowiadających za oprawę wizualną, mógł bawić się w przedziale 41-70 klatek na sekundę. Nie udawało się utrzymać stabilnych 60 FPS-ów najczęściej wtedy, gdy gracz znajdował się w lokacji z masą detali.
Poniższy filmik tylko udowadnia poranne informacje. Crytekowi nie udało się zoptymalizować swojego odświeżenia, co z pewnością spowoduje mniejsze zainteresowanie grą, a co za tym idzie, sprzedaż może być niższa, niż pierwotnie zakładano.