Xbox Series S to idealna konsola do wstecznej kompatybilności. Podwojenie ilości klatek na sekundę to pikuś
Xbox Series S zaoferuje niesamowite wrażenia w starszych grach dzięki wstecznej kompatybilności. Microsoft oferuje nawet trzykrotnie wyższą rozdzielczość i podwojoną ilość klatek na sekundę w starszych grach.
Swego czasu pojawiły się doniesienia, jakoby Xbox Series S miał wstrzymywać generację. Microsoft szybko zdementował plotki i zaznaczył, że mniej wydajny sprzęt z nadchodzącej generacji nie będzie jakimkolwiek problemem dla deweloperów, po czym szybko zaprezentowali funkcję Quick Resume, pozwalającą na przełączanie się pomiędzy kilkoma grami jednocześnie.
Firma Digital Foundry ponownie przyjrzała się słabszemu, nowemu Xboksowi, opowiadając przede wszystkim o jej największych zaletach. Jedną z nich jest rozgrywka w starsze produkcje dzięki wstecznej kompatybilności. Jeden z członków kanału przedstawił, w jaki sposób XSS ulepszy gry z oryginalnego Xboksa, Xboksa 360, tudzież Xboksa One.
Tytuły z pierwszego "iksa" uzyskają trzykrotnie wyższą rozdzielczość (stare hity tworzone z myślą o 480p będziemy mogli ograć w 1440p). Natomiast w przypadku Xboksa 360 Xbox Series S zaoferuje dwukrotnie wyższą rozdzielczość (z 720p do 1440p). Jeśli chodzi o Xboksa One, sprawa wygląda troszkę inaczej, bowiem na next-genie będziemy mogli korzystać z funkcji HDR, znacząco poprawiającej jakość obrazu, znacząco zwiększonej rozdzielczości w grach wykorzystującej dynamiczne skalowanie, a także będziemy świadkami poprawy jakości filtrowania tekstur. Co więcej, zmian doczeka się także stabilność. Gry z Xboksa One będą bardziej stabilne (nie powinniśmy doświadczyć zbyt dużo dropów FPS-ów, co często miało miejsce w przypadku Xboksa One Fat).
Zaprojektowaliśmy serię S, aby ulepszyć gry Xbox One S w sposób, w jaki Xbox One X nie może tego zrobić. Ułatwiliśmy aktualizację istniejących gier na Xbox One S tak, aby działały z dwukrotnie większą ilością klatek na sekundę, gdy gra się w nią na XSS.
A jeśli chodzi o wydajność, seria S zapewnia ponad dwukrotnie większą wydajność CPU i GPU w porównaniu z Xbox One. W rzeczywistości, procesor graficzny z serii S pozwala na korzystanie z gier z Xbox One S z lepszą wydajnością niż Xbox One X. - stwierdził Andrew Goosen, architekt systemu XSS.
Microsoft niejednokrotnie wspominał, że ma zamiar podwoić liczbę klatek na sekundę w swoich tytułach. Jeśli uda im się to zrobić w każdym tytule wydanym w przeszłości na konsole Xbox, to obcowanie ze wsteczną kompatybilnością na next-genach "zielonych" może być wyjątkowo bardzo przyjemne.