The Elder Scrolls 6 i Starfield są opracowywane na nowej wersji silnika Bethesdy
Bethesda właśnie pracuje nad dwoma tytułami z wielkim światem, które powinny zostać docenione przez wielu graczy. Nadal nie znamy dat premier The Elder Scrolls 6 i Starfield, jednak możemy mieć pewność, że obie produkcje są opracowywane na najnowszej technologii studia.
The Elder Scrolls 6 i Starfield zostały zapowiedziane w 2018 roku, jednak w 2020 roku nadal nie możemy się spodziewać szybkich premier obu produkcji. By rozbudować gry i zapewnić im odpowiednią jakość, deweloperzy potrzebują jeszcze sporo czasu.
Mówiąc o przejęciu Bethesdy przez Microsoft, Todd Howard z Bethesda Game Studios zdradził istotną informację. The Elder Scrolls 6 i Starfield powstają na przerobionej wersji silnika studia – deweloperzy pracowali nad największą przebudową technologii od czasów The Elder Scrolls IV: Oblivion (2008). Twórcy zadbali o nowe technologie napędzające zupełnie nowe IP (Starfield) oraz markę, która posiada miliony sympatyków na całym świecie (The Elder Scrolls 6).
Reżyser i producent wykonawczy takich serii jak Fallout oraz The Elder Scrolls podkreślił, że moc Xboksa Series X i Xboksa Series S pozwoli deweloperom kreować „rozległe światy, które uwielbiamy tworzyć, z generacyjnymi przeskokami nie tylko w grafice, ale również pod względem procesora oraz transmisji danych”.
Deweloperzy poświęcają wiele uwagi opracowaniu nowoczesnych RPG-ów, które będą rozbudowywane dzięki nowej technologii – skupiono się na wykorzystaniu mocy konsol nowej generacji oraz swojego ulepszonego silnika.
Microsoft jeszcze oficjalnie nie potwierdził, czy The Elder Scrolls 6 i Starfield trafią na PlayStation 5. Wczoraj Phil Spencer zapowiedział, że ekskluzywność lub jej brak będą zależne od indywidualnych przypadków. Warto jednak pamiętać, że Sony próbowało zgarnąć czasową wyłączność na Starfield.