PS5 ma problem z przenoszeniem rozgrywki? Microsoft odpowiada: w Xboksie stawiamy graczy na pierwszym miejscu
Od kilku dni pojawiają się zaskakujące informacje dotyczące problemów z przenoszeniem progresu z PS4 na PS5. Kolejni twórcy potwierdzają niedogodności, więc nieprzypadkowo swoją propozycję postanowił przedstawić Microsoft. Major Nelson potwierdza pełny cloud save na czterech generacjach.
Sony wciąż nie zaprezentowało szczegółów dotyczących przenoszenia rozgrywki pomiędzy PlayStation 4 i PlayStation 5, ale kolejni twórcy potwierdzają, że taka opcja nie zostanie udostępniona na konsolach japońskiej korporacji.
Twórcy Yakuza: Like a Dragon, DiRT 5 oraz Maneater wspomnieli o braku oczekiwanej funkcji i przenoszenia progresu pomiędzy PS4 i PS5. W dodatku ekipa odpowiedzialna za przygodę rekina postanowiła wytłumaczyć sytuację i ujawniła ważny szczegół: w systemie Sony pozycje z PlayStation 4 i PlayStation 5 to odrębne gry.
W pewien sposób stosowny komentarz do sytuacji opublikowali Larry Hryb oraz Aaron Greenberg – ten pierwszy potwierdził, że zapis w chmurze działa na czterech generacjach Xboksów. Firma już wcześniej zaznaczyła, że Xbox Series X|S otrzymały pełne wsparcie wstecznej kompatybilności.
Sytuację skomentował również szef marketingu Xboksa, który podkreślił, że jego firma „stawia graczy na pierwszym miejscu”.
At Xbox we put gamers first. 💚🙅🏼♂️ https://t.co/5UqDZV8PLx
— Aaron Greenberg (@aarongreenberg) September 30, 2020
Trzeba przyznać, że jesteśmy tutaj świadkami zaskakującej sytuacji, ponieważ Sony wciąż nie komentuje sprawy, a kolejni deweloperzy potwierdzają problem i zapowiadają, że ich gry nie otrzymają między innymi opcji przenoszenia stanów rozgrywki.