Sackboy: Wielka Przygoda z nowymi szczegółami. Twórcy przygotowali hardcorowe poziomy i cross-play
Jedną z listopadowych premier Sony jest Sackboy: Wielka Przygoda. Platformówka 3D zaoferuje szereg intensywnych, dynamicznych wyzwań, a deweloperzy nie zapomnieli o angażujących poziomach – niektórych nie ukończyli nawet specjaliści z japońskiej korporacji.
Sony coraz śmielej promuje Sackboy: Wielka Przygoda: po fabularnym zwiastunie oraz fragmencie rozgrywki, nadszedł czas na przedstawienie kilku konkretów dotyczących gry. Historia rozpocznie się w rodzinnej wiosce głównego bohatera – Loom zostanie zaatakowane przez Vexa, który porywa wszystkich mieszkańców i zmusza ich do pracy oraz zbudowania tajemniczej maszyny.
Deweloperzy musieli znacząco rozbudować zestaw ruchów Sackboya, które w pierwotnym zamyśle były power-upami. Na początku deweloperzy wpadli na pomysł specjalnych mocy, pokroju rzucania przyjaciółmi, których użycie sprawiało tak wielką frajdę, że zdecydowano o wprowadzeniu ich jako stałego elementu rozgrywki.
Sackboy: Wielka Przygoda zawiera również „bardziej hardcorowe platformowe poziomy”, które są opcjonalne, jednak pozwolą spełnić największe marzenie protagonisty – Sackboy pragnie zostać wielkim rycerzem.
Twórcy z Sumo Digital potwierdzili, że ukończenie produkcji nie będzie zależne od wspomnianych leveli, ale poziomy będą bardzo wymagającym doświadczeniem – ostatni Knitted Knight Trial (tak nazywają się wyzwania) to 10-minutowa mapa z jednym życiem. Część deweloperów z zespołu projektowego wciąż nie ukończyło lokacji.
Ned Waterhouse potwierdził jednak, że gra nie zaoferuje klasycznego trybu tworzenia. Deweloperzy skupili się tylko na przygodzie:
„To jest zupełnie nowy kierunek dla Sackboya. Podjęliśmy decyzję o skupieniu się na rozgrywce, aby stworzyć najlepszą możliwą platformówkę 3D w kooperacji. Dla nas oznaczało to świetne sterowanie postacią, naprawdę bogaty i wysoce interaktywny świat oraz mnóstwo różnorodności, tak aby każdy poziom był wyjątkowy.”
Gracze mogą szykować się na cross-play. Sackboy: Wielka Przygoda pozwoli łączyć się posiadaczom PlayStation 5 i PlayStation 4, ale deweloperzy nie zapomnieli o wykorzystaniu mocy PS5 – na next-genie otrzymamy ładniejszą oprawę, a poziomy będą ładować się w kilka sekund.