PS5 pod lupą Digital Foundry. Wsteczna kompatybilność oferuje 60 klatek w wielu grach
Sony nie zawiodło fanów szerokiej biblioteki gier z PlayStation 4. Wiele tytułów działa na PS5 lepiej i najnowszy test Digital Foundry zestawia nawet możliwości PlayStation 5 z Xboksem Series X. To ciekawe porównanie biorąc pod uwagę prace Microsoftu w temacie wstecznej kompatybilności.
Microsoft zadbał o wyjątkową wsteczną kompatybilność, ponieważ korporacja oferuje gry ze wszystkich generacji i każda pozycja wykorzystuje CPU, GPU i SSD nowej generacji, by poprawić jakość rozgrywki oraz wygląd produkcji.
Jak wypada sytuacja na PlayStation 5? Bardzo dokładny test przygotowało Digital Foundry, które potwierdza – w wielu grach możemy liczyć na stałe 60 klatek na sekundę. Często gdy pozycje na PS4 Pro miały problemy z utrzymaniem 30-40 fps, na PS5 możecie otrzymać znacznie lepsze doświadczenie.
Sytuacja jest interesująca z dodatkowego powodu: PlayStation 5 i Xbox Series X podchodzą inaczej do wstecznej kompatybilności, więc czasami PS5 oferuje lepszą płynność animacji od XSX – choć nie jest to regułą czego dobrym przykładem jest Assassin's Creed Unity. Trzeba jednak zaznaczyć, że sprzęt Microsoftu jednocześnie przykładowo podbija rozdzielczość, Auto HDR czy też oferuje filtrowanie anizotropowe 16x.
Hitman is a rock solid 1440p60 on PS5 but wavers around 4K at 50-55fps on Xbox Series X, for example. Not a huge difference, but it's interesting to see how the different approaches last gen have carried forward into this generation.
— Lance McDonald (@manfightdragon) November 6, 2020
Gracze na PS5 mogą jednak oczekiwać:
- Ghost of Tsushima w 60 fps
- Days Gone w 60 fps
- Rise of the Tomb Raider w 60 fps
- Final Fantasy 15 w 60 fps
- Hitman w 60 fps
- Just Cause 3 w 30 fps
- Dark Souls 3 w 60 fps
- Crysis Remastered w 60 fps
- Knack w 60 fps
Istotne jest jednak jeszcze jedno – Sony i Microsoft nie mogą (przynajmniej aktualnie) zrobić za wiele, gdy gra ma zablokowane 30 fps. W rezultacie Bloodborne na PS5 dalej działa tylko i wyłącznie w takiej płynności.
I am so god damned happy with how fantastic the PS4 back compatibility is on PlayStation 5. Yeah, we're all sad Bloodborne didn't get some secret runtime patches beneath the hood to uncap the framerate, but it still hits 30fps where the PS4 Pro was dropping frames before.
— Lance McDonald (@manfightdragon) November 6, 2020
Okay, embargo is up and I’m allowed to talk about PlayStation 5 back compat now. All I have to say is Sekiro is 60fps, Dark Souks 3 is 60fps (it’s locked at 30 on Xbox Series X, rip), and Bloodborne is still 30fps with bad frame pacing. ✌️
— Lance McDonald (@manfightdragon) November 6, 2020
Sprawdźcie nasze recenzje: Xbox Series X i PlayStation 5.