PS5 bez wsparcia VRR i ALLM na premierę
Sony zamierza wciąż rozwijać PlayStation 5 i zapewnić nowe funkcje konsoli, choć na premierę gracze nie mogą spodziewać się wsparcia VRR i ALLM. Wiadomość potwierdzili specjaliści z Digital Foundry.
Sony przygotowuje się do wielkiej premiery PS5 na pierwszych rynkach. Już w tym tygodniu gracze otrzymają PlayStation 5, ale nie oznacza to, że od startu nowej generacji możemy liczyć na dostęp do wszystkich popularnych i oczekiwanych funkcji.
Redakcja Digital Foundry potwierdza, że PS5 od premiery nie otrzyma wsparcia ALLM (Automatic Low Latency Mode), czyli systemu, dzięki któremu w telewizorze automatycznie włącza się Tryb Gry
„Nie widziałem też żadnego wsparcia dla trybu ALLM - Automatic Low Latency Mode. Zarówno w przypadku Xboksów jak i kart NVIDIA RTX, wyświetlacz LG automatycznie przełącza się w tryb gry po ich podłączeniu.”
Obecnie sympatycy marki PlayStation nie mogą także liczyć na VRR (Variable Refresh Rate), które zapewnia synchronizację odświeżania wyświetlacza z liczbą klatek oferowanych przez konsolę lub komputer w czasie rzeczywistym. Funkcja zapewnia bardzo płynny obraz, który nie jest zniekształcony przez przycięcia lub „rozjeżdżanie się” klatek.
„W rzeczywistości jednym z niewielu rozczarowań, jakich doświadczyłem w przypadku PlayStation 5 jest fakt, że w obecnym kształcie implementacja HDMI 2.1 jest w pewnym stopniu niewystarczająca, jeśli chodzi o uwzględnienie pełnego zestawu funkcji. Poza ograniczonym dostępem do możliwości wyświetlacza o częstotliwości 120 Hz, nie ma żadnych oznak, że zmienna częstotliwość odświeżania (VRR) jest teraz obsługiwana na PlayStation 5 - a to wielka szkoda.”
Nie oznacza to jednak, że Sony nie zapewni wskazanych funkcji w przyszłości. Już wczoraj Japończycy potwierdzili, że pracują nad wprowadzeniem możliwości wykorzystywania zewnętrznych dysków do przechowywania gier z PS5.