Gry na Xbox Series X|S mają problemy z wydajnością przez późno dostarczone devkity? Microsoft bada sprawę
Produkcje tworzone z myślą o Xboksach Series X|S w niektórych porównaniach osiągają gorsze rezultaty. Microsoft jest świadomy problemów i współpracuje z deweloperami, by zapewnić graczom rozgrywkę na oczekiwanym poziomie.
Wraz ze startem nowej generacji w Sieci pojawiają się pierwsze materiały konfrontujące jakość rozgrywki z Xboksów Series X|S i PlayStation 5. W rozmaitych grach systemy oferują zróżnicowaną wydajność, a pomimo największych możliwości XSX w niektórych testach dość niespodziewanie sprzęt Microsoftu osiąga gorsze wyniki.
Sprawę postanowił zbadać Tom Warren z The Verge, który nawiązał kontakt z poszczególnymi deweloperami i poznał szczegóły zaistniałych problemów. Według uzyskanych informacji, Microsoft bardzo późno dostarczył devkity Xboksów Series X|S. Finalne narzędzia trafiły do deweloperów znacznie później niż urządzenia przygotowane przez Sony, dzięki czemu zespoły otrzymały więcej czasu na optymalizację tytułów na PlayStation 5.
Możemy wnioskować, że brak prezentacji materiałów z Xboksów Series X|S niemal do samej premiery był spowodowany opisywaną sytuacją – twórcy nie otrzymali sprzętu z należytym wyprzedzeniem, więc nie mogli go odpowiednio wykorzystać.
Rzecznik Microsoftu potwierdza niedogodności i mówi o jak najszybszym rozwiązaniu wszelkich trudności:
„Jesteśmy świadomi problemów z wydajnością w kilku zoptymalizowanych tytułach na Xboksach Series X|S i aktywnie współpracujemy z naszymi partnerami, aby zidentyfikować i rozwiązać te niedogodności, zapewniając optymalne doświadczenia. Rozpoczynamy nową generację konsol, nasi partnerzy dopiero teraz poznają możliwości next-genów i spodziewamy się drobnych poprawek, zanim nauczą się w pełni korzystać z potencjału z naszej nowej platformy. Jesteśmy chętni do dalszej współpracy z programistami, w celu dalszego badania możliwości Xboksów Series X/S”.
Warto przypomnieć, że ostatnio Phil Spencer wypowiedział się o istotnej kwestii – Microsoft bardzo późno rozpoczął masową produkcję Xboksów Series X|S, ponieważ długo oczekiwano na pełną integrację RDNA 2. Bardzo możliwe, że właśnie przez zaistniałe komplikacje prawdopodobnie część gier nie zdążyło na premierę – między innymi Medium.