Spider-Man Remastered chwalony przez specjalistów. Insomniac Games wywiązało się z obietnicy
Spider-Man Remastered trafił na PlayStation 5 i najnowsza analiza produkcji potwierdza ogrom prac wykonanych przez Insomniac Games. Deweloperzy obiecali, że przygotują produkcję niemal od podstaw i wykonali zadanie.
Insomniac Games zebrało sporo negatywnych opinii po zapowiedzi Spider-Man Remastered i ujawnieniu nowej twarzy głównego bohatera, ale w ostateczności, deweloperzy nie zawiedli fanów dostarczając na rynek dopracowaną produkcję.
Spider-Man na PS4 Pro oferował 30 klatek na sekundę przy dynamicznej rozdzielczości (średnio 1584p), a w przypadku PS5 otrzymujemy trzy tryby: Quality Mode proponuje przez większość czasu 4K (okazjonalne spadki do 1512p), Performance Mode celuje w 4K (ze spadkami do 1440p) oraz Ray Traced Performance Mode z jak sama nazwa wskazuje RT + 60 klatek na sekundę (maksymalne spadki do 1080p, przez większość czasu 1440p). Najciekawszą propozycją wydaje się ta ostatnia, bo choć deweloperzy musieli ograniczyć liczbę przechodniów oraz samochodów, to jednak gracze otrzymują świetną oprawę przy zwiększonej płynności animacji. Twórcy w tym wypadku zmniejszają także jakość rozdzielczości RT.
Warto przy tym dodać, że Spider-Man Remastered ma oferować niemal zawsze 60 klatek na sekundę (w odpowiednich trybach) i wpływa to bardzo pozytywnie na wrażenia z rozgrywki.
Digital Foundry dostrzega również ważny szczegół: deweloperzy ulepszyli assety w dosłownie całej produkcji. Tak jak Insomniac Games zapowiadało, Spider-Man Remastered nie jest zwykłym podniesieniem rozdzielczości, a twórcy znacząco dopracowali przedmioty, świat czy też postacie. Bohaterowie mają teraz ulepszone cieniowanie, podczas przemierzania świata łatwo dostrzec dopracowane oświetlenie, większą odległość rysowania pieszych i pojazdów czy też poprawiono niemal każdą powierzchnię.
Jedynym problemem Spider-Man Remastered pozostaje dystrybucja, ponieważ tytuł jest wciąż dostępny jako dodatek do droższego wydania Spider-Man: Miles Morales.