Ghost of Tsushima działa na PS5 znakomicie, ale twórcy nie zadbali o aktualizację
Historia Jina Sakai jest jedną z produkcji Sony, która działa fantastycznie na PS5. Gracze mogą spodziewać się płynniejszej rozgrywki, choć Sucker Punch Productions nie musiało zapewnić stosownej aktualizacji. Gra automatycznie wykrywa, że działa na PlayStation 5 i oferuje 60 klatek na sekundę.
Ghost of Tsushima zadebiutowało kilka miesięcy temu, stając się dla wielu graczy oraz dziennikarzy jedną z najlepszych produkcji ubiegłego roku. Oferując emocjonującą i dopracowaną opowieść na PlayStation 4, deweloperzy umożliwili poznanie przygody w 30 klatkach na sekundę, natomiast na PlayStation 5 mamy możliwość wykonywania misji w 60 fps.
Digital Foundry dokładnie sprawdziło Ghost of Tsushima – specjaliści chwalą produkcję Sucker Punch Productions, choć jak się okazuje, deweloperzy nie musieli się napracować, by wykorzystać możliwości najnowszej konsoli Sony. Pozycja automatycznie wykrywa uruchomienie na mocniejszym sprzęcie i przełącza rozgrywkę na 60 fps. Twórcy tak naprawdę nie musieli zadbać o żadną aktualizację.
Analiza potwierdza, że granie w Ghost of Tsushima na PS5 w trybie płynności nie ma sensu, ponieważ już w wariancie poprawiającym grafikę, otrzymujemy stabilne 60 fps, a jednocześnie obraz jest znacznie ulepszony.
Digital Foundry idzie o krok dalej i wspomina o potencjalnej, ulepszonej wersji dzieła Sucker Punch Productions – pełne wydanie tytułu w formie chociażby remastera mogłoby jeszcze bardziej poprawić doświadczenie, nie tylko dzięki wysokiej płynności, ale znacznie podkręconej oprawie, która już na PlayStation 4 robiła ogromne wrażenie. Trzeba jednak podkreślić, że Sony nie potwierdziło możliwości zaoferowania wspomnianego wydania na PS5.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Ghost of Tsushima.