GTA 6 z ulepszoną sztuczną inteligencją NPC? Rockstar pracuje nad „wirtualną nawigacją w środowisku gry”
Rockstar zajmuje się przygotowaniem nowej technologii, która może zmienić postrzeganie bohaterów niezależnych. NPC w grach powinni zachowywać się bardziej realistycznie, a autorzy GTA 6 prawdopodobnie pracują nad różnymi wydarzeniami w świecie gry.
Nadal nie wiemy, kiedy Rockstar przedstawi GTA 6, jednak zespół rozpoczął zabezpieczanie opracowywanych technologii. Wczoraj przedstawialiśmy szczegóły systemu związanego z kooperacją, tymczasem w Sieci pojawiły się informacje dotyczące patentu nazwanego „metoda nawigacji w środowisku gry”.
Materiał został zarejestrowany przez Take-Two w październiku ubiegłego roku, ale trzeba zauważyć, że autorami technologii są David Hynd (dyrektor technologiczny) i Simon Parr (szef sztucznej inteligencji) z Rockstar North.
Twórcy opracowują system, który ma urealnić poruszanie się oraz zachowanie postaci w świecie produkcji. W standardowych sytuacjach NPC korzystają z określonych zestawów ruchów, przewidzianych w wyznaczonych momentach, które są ograniczone przez moc obliczeniową, pamięć i wydajność platform. Autorzy serii Grand Theft Auto mają jednak koncepcję, by znacząco wpłynąć na rozgrywkę.
Nowy system pozwoli na wykrywanie nowych szczegółów w świecie gry (chociażby inną nawierzchnię lub określone miejsce na ulicach), by zmienić reakcje postaci (na przykład wolniejszą jazdę samochodem), a NPC będą gotowe na wykonywanie natychmiastowych manewrów – w szczegółach pojawiły się wzmianki o unikaniu nadjeżdżającego samochodu na ulicy jednopasmowej.
Rockstar chce się upewnić, że na trasach pojawi się odpowiednia liczba samochodów, co ma również związek z SI, ponieważ NPC-y mają poruszać się we właściwych kierunkach:
„Na przykład, główne ulice powinny mieć więcej samochodów niż boczne. Droga o małym zagęszczeniu ruchu obok drogi o dużym zagęszczeniu ruchu może spowodować zwiększenie ruchu... [a] przejazd samochodu z drogi lokalnej przebiegającej równolegle do ruchliwej autostrady może wpłynąć na zagęszczenie ruchu na trasie”.
Twórcy chcą dokładnie planować przestrzeń między dwoma pojazdami, względny kierunek jazdy, różnice w prędkości czy zmieniającą się pogodę. Wszystkie te szczegóły mają za zadanie podkręcić realizm całej produkcji.
Sprawdźcie zbiór plotek i spekulacji dotyczących GTA 6.