Reklama

Hitman 3 najładniejszy na Xbox Series X. Porównanie grafiki na PS5 i XSX

Gry
4357V
Hitman 3 najładniejszy na Xbox Series X. Porównanie grafiki na PS5 i XSX
Bartosz Dawidowski | 21.01.2021, 09:16

Hitman 3 zgarnął bardzo przyzwoite oceny. Tytuł chwalony jest m.in. znakomicie wykonaną grafikę. Sprawdźmy, jak dokładnie wygląda to na PS5 i XSX.

Ekipa Digital Foundry tym razem wzięła pod lupę Hitmana 3, który pojawił się na rynku 20 stycznia 2021 r.

Dalsza część tekstu pod wideo

Redaktorzy przyjrzeli się dokładnie jakości graficznej w obu current-genowych wersjach Hitmana 3, czyli na PS5 i Xbox Series X (dodatkowo również na Xbox Series S). 

Okazuje się, że czasy ładowania są prawie identyczne (różnią się maksymalnie 1 sekundą) na wszystkich platformach i trwają maksymalnie kilka sekund przed włączeniem misji. Co jednak najważniejsze - gra działa w natywnej rozdzielczości 4K na Xbox Series X. Posiadacze PlayStation 5 muszą się natomiast zadowolić odrobinę niższą rozdzielczością, niż 4K. Hitman 3 działa na konsoli Sony w rozdzielczości 3200 x 1800. W przypadku Xbox Series S pogodzić się trzeba z natywnym 1080p.

Wyższa natywna rozdzielczość to nie jedyna przewaga wydania na Xbox Series X. Redaktorzy Digital Foundry zauważyli, że gra na konsoli Microsoftu generuje też ładniejsze cienie - odpowiadające ustawieniom High z PC (na PS4 jakość cieni odpowiada ustawieniu Medium).

Co z płynnością animacji? Gra na wszystkich nowych konsolach bez problemów utrzymuje 60 fps. Spadki klatek animacji na Xbox Series X są minimalne - gra w wyjątkowo rzadkich momentach (tylko w jednym miejscu pewnej misji) gubi kilka klatek animacji. Co ciekawe - na PS5 tytuł nie wykazuje takiego zachowania w tym miejscu, utrzymując zawsze 60 fps.

Jeśli macie w domu zarówno XSX jak i PS5, to wygląda na to, że najlepiej wybrać wersję Hitmana 3 na Xbox Series X, która zapewnia poprzez wyższą natywną rozdzielczość i ładniejsze cienie odrobinę lepsze doznania wizualne. Warto podkreślić jednak, że różnice między konsolami są minimalne i że w małym obszarze jednej misji PS5 generuje stabilniejszy framerate.

Źródło: własne

Komentarze (372)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper