Control Ultimate Edition może zachwycić na PS5, ale nie zapewnia stałych 60 fps. Porównanie z PC i PS4
Remedy Entertainment już w tym tygodniu zaprosi graczy na ulepszoną wersję Control. Twórcy nie zawiedli oferując między innymi ray tracing, ale nawet PS5 nie oferuje stałych 60 lub 30 klatek na sekundę. Sprawdźcie test.
Control Ultimate Edition już w tym tygodniu wyląduje w PS Plus, ale nie możemy zapomnieć najważniejszego – Remedy Entertainment wykorzysta moc nowych konsol, by zapewnić dwa tryby rozgrywki. Gracze otrzymają 60 klatek na sekundę lub 30 fps z ray tracingiem – w obu sytuacjach deweloperzy oferują natywną rozdzielczość 1440p z czasowymi skokami do 4K.
Najnowszą pozycję fińskiego studia wzięło na warsztat Digital Foundry, którego specjaliści potwierdzają, że Control wygląda świetnie na PlayStation 5 – aktualnie dziennikarze mogli sprawdzić tylko wersję na PS5 z premierową łatką. Gra nie trzyma 60 lub 30 fps i w zależności od trybu można dostrzec drobne spadki animacji, ale tytuł wygląda kapitalnie i działa znacznie lepiej niż na PlayStation 4 i Xboksach One.
Trzeba pamiętać, że Control to jedna z najbardziej imponujących pozycji ubiegłej generacji, która otrzymała genialne „zaplecze” – twórcy zadbali o bardzo rozbudowany system zniszczeń z pełnym wykorzystaniem fizyki.
Control Ultimate Edition na PS5 wypada gorzej względem rozgrywki na najmocniejszych PC, ale musimy pamiętać, że tytuł Remedy Entertainment potrafi wymęczyć nawet najmocniejsze RTX-y. Na plus można na pewno zaliczyć bardzo szybkie wczytywanie gry na PlayStation 5.
Tak prezentuje się porównanie PS5 vs. PC: